Pengikut Setia

Friday 6 January 2012

Inilah Aku..

Meyh sini nak merapu sket ttg diri aku.. ttg diri aku, dari suatu sudut yg korang mungkin tak sangka.. or mmg dah jangka.. or watsoever.. *dpt idea nie dr entry Fasyha*

Korang penah x tgk aku pakai tudung selain daripada tudung syria?? kalo kat opis nie dah naik muntah dorang nasihatkan aku suh tukar fesyen.. suh pakai tudung2 fesyen baru.. yg ade ropol2 yg kain shiffon la apa la.. tp aku masih datang ke pejabat dgn tudung syria aku yg same paten tp lain kaler je isnin smpi jumaat and ade sesetengahnya aku duk ulang pakai je dengan selamba.. apa nak kesah.. tudung aku.. ye tak??

Aku nie bukanlah dtg dari keluarga yang senang..famili aku sederhana saja.. tp aku bersyukur kerana dalam kesederhanaan inilah.. mama abah besarkan aku adik beradik.. hidup sihat dan tak melarat.. :) .. Abah aku keje gaji tak besar mana.. bukan lah seorang yg tersohor.. cuma org biasa.. yang bekerja mencari rezeki utk anak bininya.. Mama ku pula seorang yg menguruskan rumah tangga sepenuh masa.. segala perbelanjaan rumahtangga, mama yg jaga.. pendek kata.. mama lah akauntan keluarga kami.. dan terus terang aku katakan.. mama seorang yg sgt berjimat cermat.. a.k.a agak kedekut la jugak..;p dan sikapnya itu telah menurun kepada anak sulungnya yg cantik jelita.. siapa lagi kalo bukan aku..hahaha.. *sila jgn muntah*

Ya, aku seorang yg .. errmmm.. tak tau la nak kata pandai jimat cermat ke.. or kategori kedekut ke...tp aku rase aku ni kategori jikut.. jimat dan kedekut sama banyak.. hahaha.. bak kata Fasyha.. bukan kategori materialistik..

Sepanjang umur aku nak masuk 31 thn nie.. aku tak penah rasa idup bermewah2 sgt.. dari ujung rambut smpi ujung kaki.. semuanya aku catu.. gile kedekut.. kan? Aku ade sebijik kete.. itupun kancil jer kaler merah.. yg dari buruk nampak baru sebab aku dah cat balik.. kumpul duit berbulan2 sebab nak bagi kancil tu nampak cam Ferrari.. fizikalnya masih standard.. xde modified mana2 sbb aku tak reti bab2 kete nie.. siap enjin pun downgrade dari 850 ke 660 .. gara-gara aku jahanamkan enjinnya 4 tahun lepas.. laki aku kata aku tak reti jaga benda.. semua main tibai jer.. ye.. Itulah aku.. Skang nie.. semenjak kawen nie.. barulah merasa nek kete besar sket.. kete Wira.. itupun kete laki aku.. kalo tak kawen dgn die.. x merasalah aku nak naik wira kaler itam yg satu tue..T_T .. nak beli sdiri mmg tak lah.. mungkin akan nek kancil merah aku tu smpi pencen 58 thn..muahahhaa..

Bab pakaian plak.. yg nie pun satu hal.. setiap kali nak g keje , nak g jalan2,.. mesti garu kepala tak tahu nk pilih baju ape yg nak dipakai.. banyak sangat !!!... ekceli byk sgt yg dah takleyh dipakai... ade sepasang baju kurung aku tu.. dari tahun 1999.. mase zaman aku blajar kat uitm dulu lagi.. smpi skang muat.. *nmpk tak betapa aku menten body aku dari zaman dara smpi dah takde dara skang??* chaittt.. padahal zaman2 tu mmg ske menempah baju sesaiz besar dr tubuh.. senang nak wat sapu lantai..kan?.. kekeke.. aku ade byk baju2 yg dibeli readymade yg kualitinya agak none hado... tp baju yg itu jugaklah aku pakai smpi koyak rabak.. selekeh kan?? sgttttt..... dan dek kerana ada terlalu banyak baju .. sebab tu la setiap kali keluar bawak anak jalan2 .. aku sarung t-shirt jer.. as i've said.. terlalu byk baju yg dah 'tak boleh pakai'.. nak membeli baru.. mmg aku malas.. Selama aku keje gomen nie.. aku ade 3 pasang baju batik.. opss, ekceli baju bercorak batik je yer.. tak mampu nak beli batik yg mahal2 cam opismate aku pakai.. dgr harga je dah pengsan.. acana..?? bukan tak teringin nak pakai baju mahal2.. tp mmg xde nafsu nak kuarkan duit mahal2 utk sumting yg aku leyh dapat lbh byk dgn sejumlah wang tu.. cuma kualitinya mmg none hado lah..  suar jeans aku pun ade 2  pasang jer.. tu pun laki aku yg belikan lepas suar jeans levis kesayangna aku yg aku guna hanpir 5 tahun tu lunyai..duk  rotate 2 helai tu jelah kemana-mana pegi.. dah lunyai nnt barulah aku akan beli lain.  pelik juga bila org berpusu nak beli kain shantung, tudung Fareeda.. tp aku just pandang sekali lalu tanpa bernafsu nak membeli benda2 tu.. Am i normal as a woman??.. normal je kannnn..

Kalo kasut.. aku terus terang cakap lah.. ade 4 pasang je.. satu sandal, satu wedges wat pakai g keje, 2 kasut sport.. tp antara 4-4 tu.. sandal tu je aku beli.. yg 3 lagi.. laki aku belikan.. aku lak jenis beli sandal lenjan sampai lunyai barulah beli yg baru.. smpi g keje pun aku sarung sandal aku je.. wedges yg hubby bg aku buh dalam kotak kasut bawah meja..pakai bila tem assembly or g meeting ja.. bole gtu? selekeh sungguh..

Tang barang mekap.. barang2 kecantikan diri.. aku menggunakan produk jenama MAC.. wah gah je bunyiknya kan.. walhal MAC cokia jer.. tu pun pakai smpi lunyai.. tahan lah utk 3-4 tahun.. n leyh kate smpi expired pun ade.. Aku ade satu beg mekap.. yg penuh lengkap dgn eyeshadow,eyeliner,blusher, compct powder, bb cream, lip gloss.. tp sumenya bukan aku pakai pun.. g keje or jalan2.. aku calit eyeliner n tepek compact powder je semata.. yg lain tu wat perhiasan and digunakan bila perlu jer..

cuma satu je kelemahan aku.. aku lemah bila berdepan dgn gadget.. mmg aku sgt addicted.. interested n mcm2 -ted lagik kalo bab gadget.. Kalo dulu sblm kawen.. mmg leyh kate setahun 4-5 kali tukar enpon.. nak sentiasa up to date dgn enpon2 canggih manggih nie.. tp lepas kawen.. aku stick dgn BB Bold 2 aku nie jer.. wlupun dah calar balar.. wlupun memory cardnya dah corrupted.. aku masih setia.. cuma baru2 nie tercurang sekejap .. terbeli android tab.. murah je pun.. takde lah semahal galaxy tab tu beribu riban.. as long as functionnya still sama dgn galaxy tab.. dah ok dah pada aku.. aku tidak memandang pada brand pun.. tak kisah sgt bab2 tue..

hah.. panjang suda aku merapu meraban.. letih dah aku menaip nih.. entah ade org bace ke tidak.. tak taw lah.. tu pun aku tak kisah juga.. :)

2 comments:

  1. singgah sini..:) lama takjumpa kan...

    ReplyDelete
  2. dear..
    life bersederhana orang kata =) ataupun berperangai "jikut" ni memang bagus. asalkan hati senang.. kita tak kisah barang jenis apa pun yang kita ada kan ?
    ju sendiri pun guna mac cokia. tak kuasa nak beli yang mahal2 over the counter tu. yang cokia pun warnanya cun & tahan lama. alah membeli, menang memakai. =)

    ReplyDelete