Pengikut Setia

Tuesday 20 September 2011

OH !!

Bulan Syawal dah hampir-hampir melabuhkan tirainya.. dan aku baru sempat 2 hari berpuasa enam,asalnya nak puasa ganti dulu.. tp puasa enam hanya valid di bulan syawal..dan syawal bakal berakhir maka aku dulukan puasa enam wlupun hakikat sbnrnya .. kene dulukan yg wajib baru yg sunat.. my bad becoz dapat mulakan puasa dihujung-hujung syawal.. terpaksalah tangguhkan puasa yg perlu diganti.. harap2 sebelum Ramadhan tahun depan, dapat ganti kelima-lima hari yg dah aku tinggalkan tahun nie.. semoga dapat teruskan dengan puasa sunat pada hari Isnin dan Khamis.. insyaAllah.. ok full stop bab puasa.

Now nak cite pasal OH(Open House- amik idea Ena).. sana sini org sibuk wat Open House.. aku sdiri dpt byk jemputan OH nie.. ade yg dari kawan2 opis.. ade yg dari kawan2 UB .. dan ade yg dari kawan2 hubby.. tp jujur aku katakan, tahun nie mmg aku belum sempat attend 1 OH pun lagik.. :( .. tp semuanya bukan disengajakan.. setiap minggu ada saja hal yg membuatkan aku gagal menghadirkan diri pada jemputan2 OH yg aku terima.. dari hal berita kematian Mbah pd minggu pertama selepas raya.. sehinggalah ke hal seluruh ahli keluarga datang berkumpul di rumah pd minggu kedua selepas raya.. terasa bersalah pada kawan2 sbb tak dapat join.. tp apakan dayaku.. maafkan aku ye kawan2 yg dah menjemput.. tahun depan insyaAllah aku dtg..jangan serik jemput aku lagik yer... kalo tak dapat datang utk OH.. datang beraya walk in pun kire halal kan..kan..?? :) .. aku tumpang hepi tgk kawan2 dapat melaksanakan OH dgn jayanya.. dan aku sgt terkilan sbb tak dapat turut serta.. next year i will claim ok.. :)

Dan pada jumaat minggu nie ade 3 jemputan OH.. ekceli bukan Open House lah ..  sebab unit2 kat opis aku nie ade wat jamuan raya sbnrnya..kat BPGk nie je ade dekat2 10 unit.. kalo dah setiap unit wat majlis jamuan raya berasingan.. mau tak kembung perut aku asik makan aje..Unit aku sdiri pun wat open house ari jumaat nie.. dan disebabkan wat jamuan tem opis hour.. harus lah aku turut serta.. so jumaat nie tak dapat lah aku puasa.. ponteng puasa sehari takpe kut kan.. ;p ..on dis sunday plak.. ex-bos aku lak wat OH.. kad jemputan siap dah smpi di meja aku.. terang2 jemputan direct terus ke nama aku.. so mana boleh aku tak datang.. lgpun umahnye dekat je.. kat sepang sane nun.. harap2 minggu nie xdelah perkara2 yg mengejut yg akan berlaku lagi sperti minggu2 sebelum nie. insyaAllah.. 

Plan aku nak wat OH sendiri pun nampaknya tak kesampaian.. takpelah... xde rezeki nak wat utk tahun nie.. aku fowardkan masuk dalam to-do-list utk tahun depan..InsyaAllah, semoga dipanjangkan usia utk itu semua.. Amin.. K lah.. cukup2 lah aku membebel ttg OH kali nie.. next!!

No comments:

Post a Comment