Pengikut Setia

Monday 13 June 2011

Cyrus 1st Besday..




Tema : Biru +  Putih
Sabtu lepas.. kami tersesat smpi Shah Alam.., hihihi.. sebenanrnya bukan la sesat sgt..tp kami mmg nak ke sana pun kerana nak menghadiri Majlis Sambutan Harijadi anak member blogger.. iaitu Cyrus ,anak Cik Puan Miera kita .. haihh.. semejak bergelar ibu ni mmg undangan  arijadi anak2 kengkawan jer yg banyak memenuhi jadual ujung minggu.. dah takde dah sesi2 nak g detim2 cam bujang2 dulu.. kenduri kawen pun skang ni mmg byk sgt yg menjemput.. smpi ade masenya tak tahu nak pegi ke tak.. sbb dah byk sgt.. 


Korang kenal tak Cik Puan Miera tu sape..?? aku rase ramai kawan2 blogger yg kenal.. ke ade sape yg tak kenal Miera @ CPM?? nak kene sepuk ke korang kalo tak kenal CPM..??? die #retis ok..ahaha.. *miera ..jgn mare.. nk gurau2 manje je nie.. ;p


Ok, tema utk hari tersebut adalah biru dan putih.. sebelum nak bergerak ke sana.. aku agak melilau lah satu umah duk selongkar cari pakaian yg sesuai dgn tema majlis.. mmg smpi tahap dah give up xmo g dah.. sbb aku mmg tak byk baju putih n baju biru.. anak dan laki aku takpe.. baju dorang melambak.. aku nie hah...  bukan takde lansung.,. tp baju2 tue dah tak muat ok.. aku kan dah gemuk.. mmg susah la nak cari baju yg masih muat.. :(.. *pasni kene kuatkan semangat lagik utk terus berdiet.. :).. last2 aku sarung je jersey Netherland.. kaler putih and ade line2 biru sket..pastu sarung tudung kaler biru.. malas nak pikir2 lagik dah..setel..!!..


Dah siap2,kami pun bergerak kuar dari umah dalam kul 1pm.. lepak2 dulu kat 7E Presint 8 sambil makan bihun gorenbg..sementara nak tunggu Na sampai dan Na pun nak singgah kat Watson beli ubat utk Mika.. demam katenya.. Kesian Mika..asal turun Putrajaya.. mesti tak sihat.. tu mmg kene kerap2 turun Putrajaya la tu utk serasikan diri.. dan yes.. Putrajaya mmg agak panas sket cuacanya Na.. aritu kami konvoi 2 bijik kete sbb Na tak tahu jalan nak ke umah CPM tue.. aku pun hanya mengharapkan kepakaran laki aku je ekceli.. kalo nak harap aku sdiri yg bawak.. bukan kate smpi shah alam.. mmg ntah ke mana la aku pegi agaknya.. GPS aku lak aritu tetibe hang.. budusssss.. tem nak pakai lah die jammed.. seb bek la laki aku mahir jugak jalan2 di Shah Alam tu.. so dalam kul 2 lebih sket gtu.. kami pun smpi... Alhamdulillah..~


Mase kami smpi tu.. mmg nampak dah ramai yg ade kat situ.. yang aku kenal sgt2 adalah Nurul Jamian dan Dayu and famili dorang memasing.. dan ade jugak beberapa blogger yang aku kenal.. tp cam tak cam la.. Si Jiha.. mujur die yang kenalkan diri die kat aku.. kalo tak pakal aku senyum2 je lah kat dia.. *aku kenal sbnrnya.. tp macam tak konfiden nak sebut name sbb takut salah org,.. pastu ade Dina Zakaria.. dia yang 1st tego aku.. aku terkejut jugak sbb aku tak cam Dina sangat memula.. sori ye Dina.. belum sempat nak belek2 album sblm datang majlis Cyrus tu.. so muke Dina mmg tak cam sgt melainkan Jue cam nick Deenawanis di twitter.. ;p .. kemudian Nurul ibu Sofiya pun sampai.. tengs Nurul sbb cam jue.. jue mule2 blur jugak.. tp bile tgk Sofiya.. terus cam yang itu adalah Nurul.. :) .. erm sape lagik ekk..?? ha..Ena pun ade.. tp Ena smpi lambat sket sbb die kene attend majlis kawen kat Cyberjaya katenya.. si Naurah siap dgn skirt.. comel anak dara tu dressing aritu..:) .. sorang lagik, Ainul Fadzilah .. pun mase nak dekat nak balik tu baru  sempat tego2.. tu pun memasing men teka2 name.. hahaha.. seb bek la Ainul sebut nama aku dulu.. kalo suh aku yg sebut dulu.. ntah ape name la yg aku sebut.. dan mujur jugak Ainul cam aku.. tengs to Ainul jugak.. sori kawan2.. aku nie mmg lambat sket bab2 nak cam org.. so lepas nie kite kenlah selalu jumpe supaya leyh rapatkan lagi ukhwah sesama kite dan yang penting pasni xde kes tak ingat name..dan tak cam muke lagik.. hehehe..


And now marilah layan gambar yg tak seberapa ni.. hasil tangkapan my adiks..iaitu Maksu Alif.. :)






kami datang mengikut tema ok.. 



Sisuami bile dah jumpe geng..







sesi bergambor dengan kek besday... OMG.. awat makin gemuk je daku nie.. aduhaiiii...







NaNo Nor dan Nurul Jamian bersama anak masing2...muke masing2 cam penat je kan..





sesi pot pet pot pet oleh kaum ibu..



Sesi wajib... *mujur ade daun pokok menghalang pemandangan tumbesaran badan aku.. kalo duk tgh2 harus nampak sgt yg aku ni gedempol..


P/S To CPM:  thanx kerana sudi jemput kami sekeluarga datang ke majlis tempohari.. dan paling best sbb sporting bagi kami tapau cupcakes dan kek arijadi Cyrus.. kek adalah sgt sedap .. dan menu2 lain pun sedap jugak ..*asben aku nyesal tak sudah sebab tak sempat nak makan roti jala.. ahahaha..  Apepun pun thanx sgt2 kepada tuan rumah sbb sudi layan kami aritu.. next year jgn lupe invite lagi yer.. :)

No comments:

Post a Comment