Pengikut Setia

Monday 13 June 2011

Aktiviti Weekend :: Di Sebalik Tabir

Lanjutan dari entry sebelum ni.. berkaitan dgn kisah di hujung minggu jugak..ekceli wiken yang lepas adalah sgt full wif xtvt.. dari majlis besday Cyrus.. ke mcm2 lagik xtvt jalan2 buang duit dan xtvt mandi peluh... apepun still enjoy our wiken.. sbb apa2 aja xtvt hujung minggu bersama famili adalah saat2 yang paling mbahagiakan bagi aku.. berhabis duit pun aku tak kisah.. penat pun x ape.. asalkan dapat bersama-sama keluarga.. 


Cite nie kalo aku nak cerita satu persatu mmg agak panjang..2 hari 2 malam pun belum tentu abes.. dan aku adalah sangat pemalas utk itu.. so.. aku ringkaskan je lah mane yg patut .. ala2 cerita bergambar la ye.. ok.. :).. 


Kisah 1 : Anak Teruna Aku dan Cha, Anak dara Dayu ( Sabtu : Majlis Harijadi Cyrus)


Mase kat besday Cyrus tu.. kalo korang perasan.. aku dan Dayu masing2 duk sibuk melayan anak kat tepi khemah. Almaklumlah dah jumpe kawan2.. mmg meriah lah kan dak2 kenit nie nak berkawan jugak..  dan gambar ni sempat aku rakamkan di majlis tersebut.. 





si Alif dan Cha berdetim bawah pokok.. awek2 tak ramai sgt on dat day.. ade 2 orang je kut.. selain Cha.. ade Raina je mase tu.. Naurah smpi lambat sket.. Raina kan kakak yg garang.. so Alif segan nak ngorat..so die prefer ngorat Cha .. hehehe.. tgklah tu.. kan main lagik sengih2 duk sblh awek.. ni kalo Payin anak Reen tgk nie.. abes lah awk Alif kene debiks.. hehehe.. ;p




Kisah 2 : Penantian ( Sabtu : Tugu Negara )


Lepas balik dari Majlis Cyrus.. kami terus ke Puduraya cadangnya.. sbnrnya kami ke sana nak menjemput mama yang baru sampai dari Ipoh.. *ekceli aku yang import mama datang sini sbb minggu nie aku ade sukan kementerian.. jadik xde sape yg nak menjaga dompots.. terpaksalah import Tok Ma datang jagakan die..*.. kalo ikut kate mama.. mama akan sampai dalam jam 6pm.. tp disebabkan jalan jammed (cuti sekolah dah abes kan).. maka Mama tiba di Puduraya jam 7.30mlm..so sementara kami dah memang ade di KL.. kami pun terus bawak Alif  g jalan2 kat Tugu Negara.. dan membawa die kesitu adalah sgt memenatkan sbnrnya.. die sakan nak berjalan (budak dh dapat kaki kan..;p ).. siap nak terjun kat dalam air pancut tepi Monumen tu lg.. haih lah anak.. kalo ibu ni tak kurus2 jugak pasni.. tak taw lah.. hihihi





semua gambar adalah dalam keadaan tidak ready becoz aku duk serabut mengejar anak yg sakan nak berjalan ke hulu ke hilir.. sgt penat.. 



Dah penat berkejar-kejaran.. dan si Alif pun dah ngamuk sbb tak dapat nak terjun masuk dalam air pancut tu.. kami sempat rasuah die dgn eskem.. die mmg suke eskem.. sgt suke.. so diam lah die  dan terlupa pada keinginan die nak terjun tu..









Kisah 3 : Bird ( Ahad : Taman Burung, KL)



Di dalam kawasan Bird Park, jalan2 sampai sakit tumit kaki.. hehehe





Pelbagai jenis burung ade kat dalam tue..cantik2..aku suke suke suke..






Ahad tue, kami jalan2 lagik mengabeskan duit  poket.. kali ni kami ke Taman Burung. Mmg aku sgt teruja sgt nak bawak dompot masuk situ.. sbb Alif mmg ske bird.. asal jumpe ayam.. pun bird jugak yg dia sebut.. hahah.. seb bek bile tgk ikan die leyh sebut "pish-fish".. kalo fish pun die bantai sebut bird.. haruuuuu...hehehe..Kami keluar dari umah dalam kul 11pg. sbnrnya cadang nak g pagi2 lg.. sbb takut panas n takut ujan jugak.. kl ni bukan tentu sgt cuacanya.. kami masuk kat Bird Park tu dalam kul 12.30tgh.. wlupun aritu ari minggu tp tak ramai sgt orang.. nak2 org kite(malaysian).. yg aku tgk.. ramai tourist je dalam tu smlm.. Caj utk masuk dalam Bird Park tu adalah RM20 seorang/dewasa.. kanak2 melebihi usia 3 tahun hingga 12 tahun dikenakan RM10 seorang.. itu caj utk Malaysian .. kalo utk pelacur  pelancung cajnya adalah RM45 seorang utk dewasa dan utk kanak2 adalah RM25.. mahal ke murah..?? Pada aku biasa2 je.. lagipun mmg berbaloi sbb kalo dah masuk dalam tu .. mmg puas hati..ade macam2 burung.. kalo bawak anak2 mmg sesuai sgt2.. dan paling penting bawak DSLR jugak.. *kamera biasa2 pun ok je..


Aku dan famili amik mase 3 jam utk tawaf satu Taman Burung tue.. tu pun ade tempat yg kami tak lalu sbb masing2 dah lembik lutut.. penat dowh .. jalan naik bukit turun bukit sbb nak tgk burung.. tp burung2 die mmg pelbagai lah.. ade Helang, ade peacock, ade Hornbill, ade Parrot.. macam2 lah.. kate taman burung kan.. mmg macam2 burung lah ade dalam tu.. dan Alif nampaknya sgt gembira berada dalam taman tu..siap nak kejar2 burung kat situ lagik..eksaited sungguh.. :) Dalam kul 3.30ptg kami pun keluar dari Bird Park n menyambung perjalanan ke Times Square.. bawak mama jumpe adik aku yg sorang lagi.. si Boy Pak Ngah Alif.. lepak2 situ dalam 2 jam.. pastu smbung lak g Giant Taman Sri Manja bawak mama sopim baju murah.. sempat gaklah aku selit2 4 helai blouse.. mama belanja.. yay!..abes sopim n makan2.. dan masing2 dah penat.. kami pun balik umah.. sblm kul 9 dah smpi sbb malam  smlm nak tgk Konsert Final AF9.. *puas hati sbb Hazama jadi Juara




** xtvt ujung minggu yg paling memenatkan dan paling best.. 

No comments:

Post a Comment