Pengikut Setia

Tuesday 17 May 2011

Jangan Sakiti Hatinya..*lenkali..





Haih... kelakar pun ade dgr cite dari adik aku semalam.. tp risau pun byk jugak sbnrnya.. Die satu2nya adik pompuan yg aku ade..dah la now die duk kat asrama PSAS tu sbb ade short sem sehingga hujung bulan 5 nie.so agak risaulah jugak kalo ade benda yg tak elok berlaku pade die kan.. Aku nie nampak je mcm kakak yg jenis tak amik peduli.. tp dalam hati aku, Tuhan je yg taw betapa aku sayang adik beradik n darah daging aku.. 


Semalam, adik aku kol.. nangis2 cite yg die takut.. mule2 tu aku ingatkan die takut ape.. rupe2 nye die takutkan ex bf die.. kelakarkan bunyik nye tp INI SERIUS tawuuuuu!! Ex die datang mencari die kat asrama..dari petang semalam hinggalah ke malam td..Ekceli ex die tue adalah student PSAS jgk..mereka penah kap[el setahun yg lepas , tp x lama..sempat bertahan 3 bln je kut.. adik aku mmg ade ciri2 seorang players.. Pantang jumpe jantan dahi licin abes sume die nak layan.. takmo kecikkan ati org katenya.. tp dgn ex die yg ini die dah salah tingkah..Budak lelaki nie *name dirahsiakan* belum pernah bercinta sblm mereka bkenalan.. so kire adik aku adalah 1st love die..so bile dah 1st love.. sayangnye lebih la sket.. kontrol pun lebih lah jugak.. kesana sini tak bleh, nak kawan dgn org tue org nie kene lapor diri dulu dgn die.. so RIMAS *kalo aku*.. dan lama-kelamaan, mmg adik aku jadik rimas.. dan die putuskan hubungan tersebut. SELAMAT!! pada mulanya adik aku ingatkan xde menda la kan sbb sblm nie pun die dah beberapa kali kapel putus..*dasar gatal baru 19 tahun dh kapel2*..so sangkanya kali ini die leyh blah camtu aje.. setahun die selamat dari gangguan dan pujuk rayu si ex.. si ex mmg taknak break off.. die sgt syg pd adik aku *apelah jiwang sgtkan* ..tp adik aku nie jenis kalo die dah takmo.. maknenye takmo lah.. pujuklah cemana pun.. mmg die takmo.. dan sehinggalah semalam.. dorang berstatuskan kawan biase dan ade la sesekali terserempak di PSAS sbb dorang lain2 fakulti..dan sesekali jgk sms tanye khabar, sangka adik aku.. ex die tu ok.. rupenya sangkaan die meleset.. smlm adik aku terima kol dari ibu kepada ex.. mengatakan si ex nie dah keluar dari umah sejak petang kelmarin bawak kete maknye , telefon di tinggalkan di rumah.. dan walletnya jugak ditinggalkan.. bermakna si ex keluar rumah tanpa pengenalan diri dan memandu tanpa lesen..kemana agaknye die pergi??..dan menurut kata ibu si ex.. si ex beberapa hari sblm tue kerap cakap ttg hal nak kawen dgn Z la.. sayang kat Z la..dalam bilik die byk gambar Z, bile ibu die tanye "sape Z tue?" die kate Z tue org yg paling die sayang kat dunia nie.. so bile si ex keluar umah camtu je.. si ibu nie risau dan terus tpikir ttg Z.. dapat nombor phone Z pun dari enpon yg di tinggalkan oleh si ex, bertanyakan kot2 anaknye ade bertemu dgn Z.. Dan adikk aku terus jadik panik.. kenapa si ex jadik begitu?? dan seingatnya malam td die ade berbalas sms dgn si ex.. sembang2.. ok jer.. tp mmg die takde jumpe pun si ex..maka dijawab "xde jumpa la makcik " pada ibu si ex.. tp dalam hati adik aku ade sdikit gusar.. dan mase die nak ke library petang semalam.. die ternampak kenderaan si ex park depan Asrama.. OMG! ape yg si ex buat di situ..?? sedangkan short sem nie adalah sem utk budak2 yg carry paper je..dan si ex tidak tersenarai utk join short sem nie dan menurut adik aku.. kesemua yg ade di asrama yg mengikuti short sem nie adalah student perempuan.. jadi, ape yg dilakukan si ex di situ?? dan pak guard pun ade bitau, ade pelajar lelaki masuk asrama.. so kalu ade ape2 sile maklum pade guard tue..dan selepas terpandagkan kenderaan si ex, adik aku terus bgegas balik ke bilik dan terus kol ibu si ex mberitahu yg si ex ade di situ. Selepas berbincang , ibu si ex minta adik aku jgn ke mana2 sehingga ibu dan ayah si ex smpi. SERIUS kan cite aku nie..?? dalam pukul 9 mlm td,ayah dan ibu si ex pun tibe dr Tanjung Karang.. mereka ternampak anak mereka duk tunggu di depan asrama adik aku. adik aku pun hanya menjenguk dari tingkap bilik je sbb tak berani nak keluar..menurut ape yg adik aku lihat, si ayah terpaksa memujuk bersungguh2 si ex utk pulang..,dan die nampak si ex meronta tak mahu dibawa pulang.. kenapa die begitu??? *setahu aku , si ex seorang yg bijak.. dah 2 kali dapat anugerah dekan.. tp kenapa kerana cinta die bleyh jadik begini .. pelik!!*..tp akhirnya si ex mengalah dan pulang mengikut ayah dan ibunye.. dan menurut kate guard yg ade sewaktu sesi pujuk memujuk si ex..die terdengar yg si ex kate pada ibu ayahnye yg die takmo balik.. die nak tunggu Z.. die nak jumpe dgn Z.. die rindu sgt kat Z, kalo bleyh die nak ibu dan ayah die kawen kan die sekarang jugak dgn Z.. OMG!..ini benar2 serius..Si ex dah angau dan dah hampir hilang arah tujuan dek perasaan cintanye terhadap adik aku , Z..macam drama lah pulak.. dan selepas kejadian itu, adik aku segera hubungi mama,, dan selepas itu bru die menghubungi aku utk ceritakan semua ini..dan mmg jelas kedengaran suaranya baru lepas menangis dan seperti org yg dlm ketakutan.. die ingin segera pulang kepangkuan mama dan abah sebb dirasakan dirinya tak selamat utk terus berada di asrama.. tetapi tuntutan kuliah yg perlu dihadiri sehingga hujung bulan ini membuatkan die terpaksa bertahan.. 


To My Adik : Bertahanlah dan jaga dirimu baik2.. jangan pergi kemana2 ..duduk lah dalam asrama sehingga kuliahmu tamat.. 


Pengajaran dari cerita ini, janganlah pernah menyakiti hati org yg mempunyai perasaan cinta yg mendalam terhadap kita.. kite tak tahu setakat mana kemampuan org itu utk bertahan dari kekecewaan. Sekiranya dah tak mampu utk terus bersama mjalinkan cinta.. berbincang lah elok2.. jangan sampai ade simpan dendam or simpan rasa sakit dalam hati sehingga mengakibatkan perkara2 begini terjadi.. bahaya.. org yg kecewa dan terluka.. die dah tak mampu nak berfikir dengan waras.. die sanggup lakukan ape saja asalkan die dapat ape yg die nak.. berhati-hatilah semua yg bercinta diluar sane tu yer..:)

No comments:

Post a Comment