Pengikut Setia

Wednesday 24 February 2010

Syahdu seketika...

"Duhai apakah gerangan budi balasan
Bagi insan melahirkan, membesarkan
Bercucuran airmata bila mengenangkan
Betapakah besar budi ibunda berikan
Siang malam menderita
Hingga entah bila
Sungguh besar pengorbanan
Ibunda berikan
Tiada bahagia jika tiada
Doa puja restu
Syurga itu telapak kaki ibu.."

tetiba bile dengar lagu nie..rase cam syahdu ya'amat..sedih..tetiba teringat mama di kg..terkenangkan arwah mak mertua yg telah pergi meninggalkan semua..n terkenang kan diri sendiri yg sedang sarat mengandung nie..tak lama lagi aku pun bakal bergelar ibu..bukan mudah utk membawa gelaran ibu..apatah lagi nak melaksanakan tanggungjawab sbg seorang ibu..rase macam tak percaya yg aku nie salah seorang manusia yg tlh terpilih utk bergelar bakal ibu..ingat!! tak semua wanita dapat peluang sebegini..

hurm..sungguh cepat mase berlalu..rase macam aku nie masih kecik lagi..duk bawah ketika abah & mama..masih muda remaja..tp bile tgkkan perot aku yg tengah memboyot..i'm realize dat i will become a mom tak lame lagik..

"percayalah jue..sedarlah..kau bakal bergelar ibu tak lama lagik.."

yup..now aku realize dat i'll become a mom .. aku bukannya bermimpi..ini semua kenyataan .. mmg ade nyawa dalam perut aku nie .. mmg ade Alif dalam perut aku nie..see..alif bergerak2 dalam perut tanda memberikan respon..cayang anak ibu...(sambil mengusap2 perut ku)..




1 comment:

  1. ju dmam lagi ke??
    bb cm ner?? okkay??
    lately...org sakit tulang belakang la...effect peyut yg semakin membesau kot..
    cpat la bb kiter kua ek...
    hopfully jue ok n bb sht..

    ReplyDelete