Pengikut Setia

Wednesday, 6 January 2010

Rintihan Jiwa....

hurm..taktaw la pehal..lately nie..ati aku jadik sayu sgt..mate nie senang sgt nak berair..dada nie pun cepat sgt nak sebak..mungkin ke benda nie ade kene mengena dgn pembawakan budak..??maybe kot .. rase2nya dah 3-4 malam aku tido berendamkan airmata..ntah ape punce ntah ape sebabnya..aku pun kurang jelas...smlm..aku ke bilik tempat aku menyimpan barang2 kelengkapan 'Alif'..bile aku sentuh baju2 yg dah aku beli..bile aku tgk barang2 yg dah tersiap sedia tue..airmata aku makin laju plak mengalir...(wahhh..mase menaip ni pun aku tgh kontrol mate nie suh jgn banjir)..y??..y??

mungkin tahap ketahanan mental aku dah smpi ke maximum..dah xleh nak disekat2 lagik..beban yg menimpa jiwa semenjak 2 menjak nie betol2 mencabar kesabaran aku sbg seorang perempuan, isteri dan sbg seorang bakal ibu..siapa yg harus dipersalahkan..?? adakah diri aku sdiri...?? or mereka2 yg terlibat dalam mencetuskan semua nie..yg mula2 menimbulkan segala macam perasaan dalam ati aku nie..yg tak pernah cuba utk memahami situasi aku yg sedang hamil n kedudukan aku sbg perempuan yg baru sahaja melayari kehidupan berumahtangga..merekakah yg harus dipersalahkan..??haruskah??

bila dalam situasi sebegini ..aku rindukan mamaku..selalunya..hanya pada mama la tempat aku mengadu..tp mama jauh .. aku takde sape2 disini utk menumpang bahu ..menangisi kelukaan di hatiku.."mama, along perlukan mama saat ini..."

masih tinggal 3 bulan saje lagik utk aku terus bertahan..tak sabar rasenya nak tunggu 'Alif' kelur melihat dunia..dan yg paling penting dapat jadik tempat aku meluah rase..biarlah kalo 'Alif' tak faham..biar lah kalo 'Alif' masih kecil utk mengerti tutur bicara ku..apa yg aku mahu..hanya seorang teman yg sentiasa ade di saat aku memerlukan..kini..aku hanya mengitung hari..menanti cinta hatiku.. menanti seorang teman..kurniaan dari Ilahi .. kerna aku kini sudah kehilangan cinta hati yg sedia ada..

kemana hilangnya cinta hatiku??entah...aku pun tak tahu kemana ia pergi..wlupun jasadnya masih ade disisiku..tp hatinya sudah jauh dibawa pergi..jauh..sgt jauh dari hati nie..dan aku sudah tak mampu utk mengejarnya lagi..dan mungkin aku "terpaksa" membiarkan ia utk terus pergi..takkan ku peduli lagi ..kalo rasa cinta dan sayang itu sudah tidak ada..apa guna utk terus berharap lagik ..

Jiwa dan hati ku terasa begitu kosong .. aku tak tahu lagi kemana hendak di tuju .. di sini, segalanya seakan-akan sudah berakhir..wlupun belum tiba masa dan ketikanya..hidup ini, jiwa ini & semangat ini..aku teruskan jua..semuanya semata-mata demi menanti cinta hatiku yg bakal lahir ..selebihnya ..sudah tak membawa apa-apa makna lagik dalam idup ku..

"Ya Allah Ya Tuhanku..tabahkanlah dan kuatkanlah hatiku utk meneruskan sisa2 kehidupanku ini..wlupun aku rasa seakan-akan sudah tak berdaya lagi utk berhadapan dgn ujianmu dan dugaanmu..namun yg ku inginkan..hanyalah satu peluang..Kau berikanlah kebahagiaan dan kesejahteraan kepadaku dan anak yg bakal aku lahirkan ..meskipun nanti..yg ada..Hanya Kami Berdua...Amin..amin Ya Rabbal Alamin.."..

4 comments:

  1. alahai..sedih lah pulak baca nie
    jgn ar sedih2 yang
    nanti Alif pun sedih tau
    cian die...
    sabar ek...

    ReplyDelete
  2. thanx mommy..
    ibu mmg tgh sedih sgt2 skang nie..

    ReplyDelete
  3. emm..jgnlah sedih. Tp terlalu awl beli baju baby?

    ReplyDelete
  4. awal ke bile dah masuk 7 bulan??erm...rasenye takde la awal sgt..lagipun..sume2 tu my mom yg sponsor...so xde hal la kan..yg penting baby sihat n ibu sihat..

    ReplyDelete