Pengikut Setia

Friday, 9 October 2009

Sangat TIDAK Bleh BLAH!!!!( Episod 1 )

Hye all..dah 3 ari dah aku duk kat Kuantan nie..esok aku dah nak balik..keje aku dah hampir selesai..fuhhh!! lega..tp..projek kali nie sgt2 menyakitkan ati..bukan dgn peserta kursus, bukan dgn pemandu, dan bukan juga dgn penceramah..tp dengan seorang pompuan yg aku bawak skali datang ke kuantan dgn harapan dapatlah membantu "mak buyung" nie meringankan beban kerja..tp..ku sangka panas hingga ke petang..rupenya hanyalah hampesssawittttttttt!!!

Kisah 1st Day...

aku n grup tiba di Hotel De Rhu dalam kul 1.30 petang..mase tu semua peserta pun belum smpi..tp beselah..aku as urusetia kena lah tiba awal..kalo tak..hancusss la reputation aku..so..before menguruskan kerja2 yg sepatutnya..aku pun check in la dulu..bersama aku ..seorang pompuan yg namanya di rahsiakan..die adalah pekerja baru di KPDNKK..jawatannya hanyalah kontrak..alasan aku membawa die bersama kerana aku harap die dapatlah membantu meringankan keje2 aku kat kuantan nie..1st room yg we all check in..agak jauh dari lobby apetah lagik dari kelas..tp aku tak kiasah..asalkan tidak menaiki tangga kerana barang byk ..so ka lo bilik yg kene naik tangga..ofkos aku tak larat..selepas check in..si minah tu merungut..."kak apesal jauh sgt bilik?"..aku pun jawap la..xpelah..bukan jauh sgt..kene jalan sket jer..
pastu ingatkan die ok..tp die merungut2 penat...sbb nak ke kelas nanti byk barang nak di bawak..so aku pun beralah..mintak tukar bilik..dapat la we all tukar...tapi ke bilik di tingkat 2..(hotel ni xde lif sbb 3 tingkat..ala-ala resort kan)...aku beralah wlupun terpaksa angkat barang naik tangga...aku ingat nak la die tolong2 angkat sket barang..rupenye..die bawak semata2 beg die saje..beg LCD..beg Laptop opis, Beg baju aku lagik..beg laptop aku lagik..semua tu aku yg kene bawak..bayangkan lah..2 kali aku ulang ..naik turun tangga bawak beg berat2..die lansung tak terasa nak hulurkan bantuan..mungkin die fikir..tugas die..ikut aku jer..bukan tolong aku..wat the fish..n paling menyakitkan jiwa dan raga..leh plak mase aku mintak die tolong simpankan beg laptop aku..die sambut beg aku dgn sblh tangannye asyik duk men sms..akhirnya..kelepapppp!!!..jatuh beg laptop aku..kalo beg saje..aku xde hal..tp dalam beg tu ade lappy kesayangan aku..dan die masih lagi dgn muke toyeeeeeeeeeeee....bodoh sialllllll.....!!!

........bersambung

2 comments:

  1. eii..klu sy la mmg dh kena maki hamun pompuan tu..

    ReplyDelete
  2. kenot go. hahaha. nk penampor je. tp sy xknal la. nnti sy berkenalan eh. hahahah

    ReplyDelete