Pengikut Setia

Thursday, 15 October 2009

15:10:2009 - 1st Check Up


1st Check Up..

Pagi tadi...kul 7.40 aku dah tercongok kat Klinik Kesihatan Putrajaya..nie temujanji pertama aku di Klinik Kerajaan..punyelah ramai orang yg tgh menunggu giliran..No. Giliran aku ialah 189...no. aku di panggil dalam kul 8.20pg..agak lame jugak aku menunggu..lepas siap daftar kat kaunter..nurse suh aku g lab utk cek air kencing n amik darah..semua tue setel dalam kul 9.05pg..pastu aku di suruh g cek gigi kat dentist..kali nie aku menunggu tak lame..9.10pg aku scan kad..9.15pg aku dah ni panggil n di periksa..9.20pg setel..pastu aku di suruh ke bilik pemeriksaan 36 (kat sini nak timbang berat, ukur tinggi, cek perut n bahagian penyusuan ibu)..pun sekejap jugak..aku hanye menunggu tak sampi 5 minit utk diperiksa selepas aku scan kad pada pukul 9.30pg..kat bilik pemeriksaan ini aku terpaksa duk lame sket..maklumlah..mcm2 nak cek..selak sane..selak sini..tekan sane..tekan sini..hihihi..geli lak..tp nak wat camne..tu sume prosedur..lepas pemeriksaan selesai di buat..aku diminta berjumpa doktor utk dapatkan tarikh temujanji seterusnya..lepas scan kad pada kul 10.15pg..terus je nama aku di panggil..sembang2 sket..soal jawab sket2..pastu doktor bagi tarikh 12-11-09 /10:20AM utk appointment seterusnye..selesai check up aku tepat jam 10.30pagi..kalo kire2 balik..aku mengambil mase 2 jam 50 minit utk setelkan semua prosedur..biasalah,klinik kerajaan kan..tak same dgn klinik private..agak lame la sket...tp tak kisah la..kat gomen ke..kat private ke..janji baby aku sihat dan dilahirkan dgn selamat..

Urine Test : Positive
Blood Test : Result on Next appointment..
Dental : Ok, Tiada Masalah..
Tekanan Darah : 92/122 (agak tinggi utk ibu hamil-ekceli aku makan durian malam td..tu la puncanya)

2 comments:

  1. hahahha... begitu la kalu checkup kat gov.. ape2 pun sy still gov cz byk bjasa pd sy... Ramai org cz,, gov ttp mjadi pilihan..

    ReplyDelete
  2. ya..betol tue...
    lagipun govmen FREE..
    sesuai utk kite yg mmg kakitangan Govmen ni kan..hahahaha..
    dah ade kemudahan..gunakanlah dengan sebaiknye..btol tak LYaFRINA..hihihi

    ReplyDelete