Pengikut Setia

Monday, 3 August 2009

Aku Tak Paham!!

Aku pelik..nape mesti ade dengki n iri hati dalam hati setiap manusia...??..y?..y? n again y?..kenapa lah mesti ade rase dengki bile tgk org lain lebey sket...bile tgk org lain senang sket..x bley ke kalo duk diam2 jaga diri sdiri..xyah nak sebuk2 pikir kenapa org tue mcm tu, kenapa org nie macam nie..penting ke utk ko amik taw??

kenapa bile tem org tue susah..org tue tgh down n menderita..ko tak dengki pulak..??kenapa tak berusaha sungguh2 jadik lebih susah n jadik lebey menderita dari org yg ko dengki sgt tue..pelikkan..tp nie lah kenyataannye..aku ngaku pun ade rase dengki n iri hati gak..aku dengki bile tgk org lain leh idup bahagia..aku dengki bile tgk org len leh berjaya..n bile aku dah dengki..mule la aku pun sebuk2 berusaha nak jadik bahagia cam org tu..nak jdi berjaya cam org tue..oke pe..??dengki ke arah kebaikan ..x salahkan??..tp yg aku pelik n tak bape nak puas hati bile ade yg bile dah rase dengki..cube2 plak nak ganggu kebahagiaan org yg die dengki tu..cube nak rosakkan kejayaa n org yg die dengki tue..ape pekdahnyer..??ape yg ko dapat??u got nothing my dear...

benda nie baru jer terjadi pada aku..n aku tak sangka lak kawan aku yg sorang nie..rupe2nya ade rase dengki dgn kehidupan aku selama nie..mmg aku tak sangke..depan aku die mmg sgt2 baik..tp aku cam tak percaya yg die leh cakap macam2 ttg aku..sampai ati ko..ko cakap ko syg aku..ko ckp aku la kawan ko dunia akhirat..tp nape ko wat aku camni..??ko cakap bukan2 pasal aku kt kawan2 kite..ko fitnah aku macam2..ko rosakkan hubungan aku dgn kawan2 yg lain..smpi kawan2 lain tak syg lagi kat aku..kenapa ekk..??dulu mase ko susah..ko cari aku..mase ko merempat..akulah tempat ko menumpang n mgadu domba..ko xde duit,aku bg pinjam(wlupun smpi skang ko tak bayar2)..enpon ko rosak..aku bg ko pinjam enpon lame aku yg aku jarang pakai..ko tido n lepak kat umah aku dekat sebulan..makan minum ko aku tanggung...ade penah ke aku ungkit??penah ke aku mintak ko bayar balik sume2 tue..???aku halalkan aje..sbb ape..sbb ko kawan aku..tp nape camni ko balas balik kat aku..??

aku xmo mintak pape dari ko..cume satu jer yg aku harap2 kan ..BERUBAHLAH!!!

2 comments:

  1. biasalah lah...
    dengan 'kawan' nih baik kena pada2.zaman sekrang zaman kejam..
    rileks k....doa2 byk k...amin!

    ReplyDelete
  2. huhh. saba kak saba, mmg susah nk caya org zaman ni.

    ReplyDelete