Pengikut Setia

Saturday 22 August 2009

1st Ramadhan..

Pagi td..sebelum subuh..jam menunjukkan pukul 4.00pg..aku bangun dari tidur ku yg lena...itupun setelah bingit mendengar bunyik alarm ...bangun2 je aku terus ke bilik adik..kejutkan die sbb nak mintak die tolong aku kat dapur..arini 1st puase..idea nak masak ape utk sahur mmg xde..seb bek la semalam lepas g klinik singgah kefo..sempat la beli ayam sket..so..sahur nie..aku goreng ayam and telur dadar jer..nasik kasik panas sbb sblm tido malam td aku dah masak..pastu bancuhkan air teh..++ beberapa ketul kurma yg we all beli smlm..hubby aku punye stok utk sahur..dekat2 kul 4.30pg..sumenye dah tersedia..aku pun tak payah susah2 nak kejut hubby becoz..start aku goreng ayam tu die dah bangun..tp bukan bangun menolong..bangun sambung tido kat atas sofa kat ruang tamu lak..dekat2 kul 4.45pg we all pun setel la makan..lepas makan hubby lepak2 tgk tv sambil tunggu azan subuh sbb nak terus solat..aku plak..sambung tido balik smntara tunggu subuh..setel sahur kitorang utk 1st pose ni...berjaya jugak aku laksanakan tugas aku..utk malam2 seterusnya..we'll see..

2 comments:

  1. Salam ramadhan ...
    biasa ler first day posa n sahur ..
    mmg liat sikit .. :)

    ReplyDelete
  2. teruskn usaha anda utk hari2 yg seterusnye..heheheh

    =)

    ReplyDelete