Pengikut Setia

Sunday 15 February 2009

To Seseorang Yang Aku Kenal...

"S"....
kenapa la ko macam tak puas hati sgt dgn kehidupan aku??..kenapa la ko sibuk sgt dgn life aku..aku tak penah amik taw pun ko nak buat ape or ko nak jadik ape..apelah yg ko dengkikan sgt dgn aku nie...??..dari awal dulu smpilah ke skarang..ko masih lagi busuk ati kat aku..ape jer yg ko tak puas ati aku pun tak taw..mana saja aku pergi mesti aku dengar cite2 yg tak sedap ttg aku..n paling tak best biler cite2 tue dorang dapat dari mulut ko yang sememangnya tak berlesen tue..aku taw ko manusia yg outspoken..but..tolong jgn terlalu outspoken dgn aku..atau ko akan menyesal..

"S"....
ape sbnrnya yang membuatkan ko 'jaki' sgt dgn aku nie..nak kata aku kaya..kaya ko lagik..aku pakai kancil..ko pakai kete kluaran proton yang design cam katak reverse tu...nak kate aku lawa...mungkin sbb saiz badan aku yang lebih kecik sket dari saiz badan ko..sbb tue aku nampak lawa dari ko..tp aku rasa kalo ko kecik dari aku..ko pun bley lawa jugak..tu aku tak nafikan..nak kata aku pandai dari ko..ntah la..kalo di tilik2..level education kite..same jer..2-2 ade diploma...dalam bidang yang sama plak tue..cume mungkin cara kite menunjukkan kepandaian kite tu agak berbeza..ko jenis yang suke tunjuk kelebihan ko n nak orang puji n puja kepandaian ko tue..ape saja yang ko buat kalo bleh ko nak orang komen..komen pun nak yang bagus2 je...tp aku lain..aku buat ape yang aku taw..kalo ade orang nak appreciate..ok la..kalo xde pun xpe..janji keje aku setel..bukan pujian or pujaan yg aku nak..tp kepuasan aku dlm menyetelkan keje-keje aku jer..nak-nak lagi kalo keje aku tue perfect..tp dulu ko suke sgt pertikaikan keje-keje aku..aku taw sbb ape..sbb ko nampak aku mcm relax jer...tp taw2 bos puji keje aku..tu yang ko sakit ati sgtkan..sbb ko buat keje bermati-matian..100 ko buat 1 jer bos nampak..alih-alih ko kate aku ske kipas bos...kaki bodek n etc..eyh..tolongla..aku tak hadap la membodek2 bos nie..

"S"....
sampai bile ko nak benti busuk ati dgn aku..umo ko bukan muda lagik..kalo pun mude..cume stahun jer dari aku..lagi satu..ko tu pompuan..masih bujang lak tue..aku rasa tak sesuai ko idup macam nie..mulut mengalahkan mak janda..celupar ya amat..ko kene ingat..kadang2 org tak nilai diri kite dari segi kaya ke..cantik ker..tapi bahasa tue kene jaga jugak..kalo terlalu outspoken sgt pun bahaya jugak..ko tak takut ke kene "santau"..kalo pun aku tak sampai tahap macam tue nak ajar ko..aku takut org2 lain yang sama seangkatan dgn aku..(mangsa busuk ati ko )..akan terlintas nak buat macamtu..sbb iman masing2 tak same..aku tak nak dgr nanti ko idup susah dek kerana mulut ko sdiri..

"S"....
aku pun taknak cakap banyak2..sblm aku akhiri zaman bujang aku tak lama lagi..aku cuma nak cakap satu benda je pada ko..yang aku dah pun memaafkan segala dosa2 ko pada aku..setakat yang aku taw..selebihnya..terpulang..aku sentiasa doakan semoga ko kembali kepada jalan yang benar..berhentilah dari berkata yg takbaik ttg orang lain..pikirlah utk diri ko sdiri..jgn lagi amik taw ttg kehidupan org lain..tak da faedahnya..btol kata ko.."lebih baik dibenci dgn menjadi diri sendiri dari disayangi dgn menjadi orang lain"..tp tak salah kalo kite buat org sayang kite dgn menjadi diri sdiri juga....smpi bile ko nak diri ko dibenci dgn cara idup ko tue..

apepun..aku harap selepas ini aku takkan dgr lagi sbrg cite tak elok ttg aku kuar dari mulut ko..lepas ni ko bercerita lah ttg org lain pulak..sbb aku bukanlah org yang sesuai utk dijadikan topik perbualan ko..woraittt...!!!!

No comments:

Post a Comment