Pengikut Setia

Monday 23 April 2012

Kisah Hujung Minggu - Sabtu

Sabtu dan Ahad  lepas adalah hujung minggu yang paling ..paling.. paling merehatkan tubuh aku sbnrnya.. selalunya.. every weekend ade je lah aktiviti.. kalo x g jalan jauh2 pun, paling tidak smpi jugak lah ke Mines..  tp minggu nie aku mmg xde mood nak kemana2.. macam tak percaya pulak dgn diri sdiri.. iskkk..

Sabtu lepas, asben pepagi selepas subuh dah keluar.. ade futsal tournament.. tinggal la aku 2 beranak kat umah.. xde hati lansung nk g jadi pompom girl ke.. ape ke.. wlupun tempat laki aku men futsal tu sgt dekat dgn rumah. Dasar penyokong tak setia betol aku ni kan.. ala, aku pegi pun bukannya die leyh menang.. selalu dah gtu.. ;p..

Dalam kul 10 dah start rase boring.. aku pandang Alif, alif pandang aku.. aku taw.. die pun boring jugak tue sbnrnya.. last2 aku bersiap2.. start kete, singgah tempat laki aku paw rm20.. terus bergerak ke Mydin Presint 15..  Plannya nak cari lauk pauk.. nak wat masak.. tp ikan2 kat Mydin tak fresh lah plak.. semua tak cukup tido.. merah je mate.. hahaha.. last2 aku beli je ape yg aku rase aku nk masak.. dasat giler.. dalam masa tak smpi stgh jam.. aku berjaya beli semua aku nak dgn kos rm17.. itupun termasuk 2 lollypop si Alif.. :)

On the way balik, si Alif terlelap.. smbil lollypop masih di mulut.. dah satu hal aku kene angkut barang2.. siap kene dukung die skali.. adehhh.. nak patah pinggang aku dibuatnya.. Arap2 adek kat dalam tu bertahan ajelah ye.. sbb abang awak ni mmg ngade lebih lately ni.. asik nak dukung sokmo.. so, ibu doa yang baik2 je utk adek kat dalam sane tu yer.. 

Dah smpi umah, letak  alif kat atas toto depan tv.. aku pun memulakan operasi di dapur,, masak sayur lemak taugeh+kuchai.. and masak ikan sardin jer.. cukup stok smpi mkn malam. setel masak.. aku ngap dulu.. nak tunggu laki aku balik.. mmg kebulur lah.. dah kenyang aku pun join Alif bgolek2.. tak sedar mase bile ayahnye balik.. tau2 dah kul 4.30ptg.. aku suh asben makan, kesian die penat.. dah la penat.. kalah lak tue.. ;p

Kul 6pm asben bawak Alif g men bola kat stadium.. Anak teruna tu dah pandai demand.. petang2 je mesti ajak ayah men kat taman.. si ayah nie wlu penat2 pun , bawak lah jugak.. layankan kehendak anak.. aku, tak ikut.. duk umah golek2 layan filem 3 Temujanji berulang kali.. sambil2 kemas umah sket, angkat n lipat kain baju sket.. yang ringan2 je..

Kul 7 , 2 beranak tu pun balik.. aku mandikan si anak, bagi makan and bancuhkan susu.. lepas tue biarkan die bergolek2 depan tv.. selalunya bile petang tue die dah penat.. mg senang la terlelap.. tp malam tue, sibuk plak die nak ikut ayahnya g bagi taklimat KRT kat bawah umah.. haaa.. kan dah kene jadi assistant ayah kene angkat banner.. banner ringan je ekceli.. Die yg punya semangat nak ikut ayah.. gagahkan jugak angkat banner tu.. kelakar plak aku tgk.. tp die turun tak lame.. dlm stgh jam, ayahnya hantar naik.. sebab die dah terberak.. tu pun sorok2 ayah die turun balik.. sbb si anak nie sibuk nak ikut..

Setel basuhkan berak, bagi lagi susu sebotol dgn harapan die akan terlelap.. tp gagal jugak.. sah anak aku nie selagi tak gelap mmg tak tido.. terus aku pun tutup tv, bawak masuk bilik... nah,.. tak smpi 10 minit.. dah lebuh ke mimpi indah.. dan dengan aku2 skali lelap.. untung lahhhh.. :)


*ha tu je la xtvt kami anak beranak sabtu lepas.. agak membosankan tapi  dapat rehat cukup2 dan menjimatkan kos jugak..tp takpe.. minggu nie kami sefamili nak g honey/babymoon.. so xdelah bosan2 lagi.. :)

2 comments:

  1. hi kak jue...honeymoon ke mana..ehem..ehem...:-)

    ReplyDelete
  2. salam kenal.hai si comel.i dah follow blog kiut ni.follow i balik ye..tq..;D

    ReplyDelete