Pengikut Setia

Monday, 9 April 2012

Harap-harap janganlah ia berterusan..

Semalam, aku rasa happy sangat bila tgk selera makan aku dh kembali pulih, dari jam 11pg smpi ke jam 3 ptg.. 3 kali aku makan nasi.. bukan bertambah-tambah 3 kali tp mmg aku makan nasik 3 kali dlm mase yg berasingan. Semalam cepat betol terasa lapar.. Dah la aku buat ikan goreng sambal je, bermodalkan 4 ekor ikan selar.. memang sejenis semata, cuma tambah sepinggan hirisan timun.. tu pun berjaya bukak selera.. so aku rase lega lah bila dah hampir 2 minggu selera aku kelaut.. tetibe semalam semuanya kembali pulih tp nmpk cam agak teruk lah jugak kemaruk nasik tu.. iskkk..

Pagi nie, smpi2 opis, terus ke Kedai 1 Malaysia, tapau 2 bungkus nasik lemak.. 2 oke.. sbb sebungkus tu alahai senonet jer.. 3-4 suap dah abes.. so, aku beli lah 2 bungkus.. dgn sbotol air cincau.. Lepas abes je perhimpunan.. aku terus ngap.. sbb rasa lapar teramat.. berdiri kat assembly td pun menggigil.. tp gagahkan jugak buat layan kak Zura borak.. ilang lah kejap rase lapar.. Sembang2 dgn kak Zura yg baru je naik keje lepas melahirkan baby boy seberat 5.15kg scara czer. Aku sgt teruja bila mendengar berat baby kak Zura.. tak terbayang kalo aku lahirkan anak seberat itu.. SubhanAllah.. 

Abes je assembly terus balik tempat dan mengadap nasik lemak 2 bungkus tu.. aku makan tanpa peduli org kiri kanan yg lalu.. lapar seyhh.. tak terungkap dek kata2.. Dah abes nasik lemak.. aku bancuh milo segelas.. abes licin aku minum... tp masih jugak lapar.. now dh masuk gelas kedua ok.. dan tak semena-mena aku rase agak mual pening2 lalat.. terasa cam nak muntah dek sebu perut.. terus gegas ke toilet.. bersiap sedia kot kalo2 ade harta karun nak keluar dari perut.. Alhamdulillah  x keluar banyak  pun.. cuma tekak nie mmg terasa kembang ya amat lah xleyh nak luah camne..haihh..  letih jugak ye melayan peel segini.. dulu mase Alif xde lansung ngade2 tekak gini.. hah, sekarang hadaplah pengalaman baru yg dari dulu duk teringin sgt nak rasa.. Amekkaw..!!

aku harap after abes 1st trimister (lagi 4 minggu).. semua rasa tak selesa nie akan hilang.. dan aku akan kembali hidup cergas sepertimase ngandungkan Alif dulu.. IsnyaAllah.. mudah-mudahan dipermudahkan.. Amin..

2 comments:

  1. makan jgn xmkn...:)

    semoga segalanya dipermudah

    ReplyDelete
  2. alhamdulillah.. kembali normal.. take care Jue..:)

    ReplyDelete