Pengikut Setia

Sunday 25 September 2011

Hari Minggu Hari Keluarga

Setelah penat bekerja 5 hari seminggu... kekadang sabtu ahad pun kene wat keje, *ye lah wat keje umah pun di kire kerja..penat jugakkan.. sape kate tak penat.. lagiklah takleyh nak skip or tangguh2.. kalo bertangguh, alamatnya.. menggunung lah kain tak berbasuh dan tak berlipat.. tu belum lagik dgn pinggan mangkuk di sinki.. kalo keje2 opis tue.. leyh lagik hold2 dulu.. tp keje umah.. takde can lewww..

so disebabkan hari minggu kali ni dh ada pelbagai agenda yg nak dijalankan.. tue tak termasuk dgn xtvt yg diluar jangkaan.. terpaksalah bangun seawal pagi untuk menyiapkan ape yg patut.. seawal jam 7 pagi aku dah membasuh baju2 yg menimbun.. itupun dah abeskan separuh semalam.. kalo tak,, entah bape trip lah mesin aku nak berputar arini.. lepas setel membasuh, dalam kul 10pg, kami pun bersiap2 nak kuar g bekpes kat P9.. aku teringin nk makan nasik lemak sambal sotong.. so bersiaplah 3 beranak nak ke destinasi pertama.. Punyalah eksaited nak makan sambal sotong.. tp malangnya takde..:( .. tp disebabkan lapar.. di tapau jugak nasik lemak sambal kerang.. Setel menapaw, kami pun bgerak ke PICC .. berkelah makan nasik lemak dan minum teh ais di situ .. Selesai makan aku bawak Alif ke playground kat situ skejap.. sampailah jam 11 pg.. kami pun balik umah utk bersiap2 ke agenda seterusnya..

Kalo diikutkan plan asal.. aku nak bertemu dgn Reen di Amcorp Mall pada jam 1 tghari.. dah dimaklumkan awal2 dgn asben ttg plan aku tu.. tetibe asben dapat kol dari pakciknya, Ucu Tapa yg menetap di Gombak.. mengajak kami sefamily datang ke rumahnya ..ade open house.. dan sementelah aku pun belum kol utk konfom dengan Reen, aku pun bersetuju saje utk menerima jemputan Ucu Tapa itu.. bile melibatkan sanak saudara nie.. mmg aku lemah sket nak menolak.. nak2 Ucu bersungguh ajak datang.. lagiklah srba salah nak kate tak boleh.. *sorry ye Reen.. tak dapat lagik kite nak jumpe makan bihun tomyam angkok mall tu..takde rezeki lak nk jumpa arini..next time lah yer..kite deal btol2* ..

Dalam kul 1 kami bergerak ke Gombak, majlis bermula kul 2 ptg.. perjalanan nak ke Gombak melalui MRR2 paham2 ajelah.. kalo tak jem tak sah.. ari keje pun jem.. ari cuti lagiklah jem.. semua org nak keluar bjalan.. samapai2 umah Ucu pun mmg dah nak kul 2.. so datang tu mmg terus makan aje lah.. cadangnya nak smpi awal.. leyh la tolong2.. tp sebab kami dah sampai ngam2 tem majlis bermula.. mmg langkah kanan tadah perut yg kosong ajelah.. ;)

Dalam duk makan2, maka bertemulah dgn sedara mara yg lain.. adee yg belum pernah aku berjumpa lagik pun ade.. punyalah ramai rupenya sanak saudara laki aku kat kl nie.. tp aku cuma tahu beberapa org saja.. haihhhh.. after dis kene lebih kerap mengajak asben g jenguk2 sedara maralah nampaknya. kalo tak.. mmg selisih bahu pun tak kenal agaknye.. kami makan2 dan lepak di umah Ucu Tapa smpi jam 5pm.. dan tak sangka pula ada jemputan Open house lagi yg perlu kami hadiri.. Kali ini kat rumah Ucu Awi di Kajang... majlis bermula jam 4 ptg smpi ke malam.. dan oleh kerana kami datang ke umah Ucu Tapa dgn sehelai sepinggang.. sebelum ke umah Ucu Awi, kami tpaksa balik ke umah dulu..menukar pakaian dan mbersihkan badan.. dan selepas maghrib barulah kami bergerak ke Open House umah Ucu Awi di Kajang Utama pula.. Kate hari minggu hari keluarga.. haruslah berkumpul dgn keluarga-keluarga saja.. :)

Dan sekali lagi plan asal aku yg dah aku plan sebelum hujung minggu bermula terpaksa di postpone lagik.. Temujanji antara aku dgn Iza (blogger nurul Iza) utk bertemu setelah sekian lama plan nak berjumpa dan tak penahnya berkesempatan utk jumpa dek pelbagai hal yg tak dapat di elakkan.. kali ini kami masih juga tidak punya rezeki utk bersua,, haihh.. melepas aku nak makan sate yg Iza belanja.. mujur Iza tak kecik ati tem aku  maklumkan padanya yg temujanji tpaksa dibatalkan. Teng Iza kerana memahami.. next time kita jumpa ya..

Kami ketika otw nak ke umah Ucu Tapa.. :)
Esok (Isnin) pula ada jamuan bahagian aku di opis.. Jamuan Hari Raya BPGK..  baju yg nak dipakai esok telahpun  aku standby.. kalo arini aku g OH pakai baju polkadot merah.. esok warna biru pula.. selendang utk dipadankan dgn baju kurung polkadot biru tu pun aku dah ready kan.. siap aku godek2 sket selendang tu nak bagi cantik sket.. nak pakai tudung Fareeda, Ariani or etc.. aku manelah mampu.. lagipun aku mmg tak berapa rajin nak beli tudung2 mahal nie.. rase cam tak berbaloi je.. *kedekut sket*..

selendang yg dah aku edit utk dipadankan dgn baju polkadot biru aku.. tu tu.. nampak x reben2 kaler biru putih yg berbentuk bunga ros tu.. aku juz tepek bunga2 tu je kat tepi selendang aku yg pada asalnya plain saje.. nice tak..??
*selasa pun ade jamuan raya lagik.. kali ni yg unit aku punye plak.. haihh.. asek jamuan jer puwnnn.. camana nak start diet Atkins nihh...?? T_____T


No comments:

Post a Comment