Pengikut Setia

Monday 8 August 2011

Revolusi Gadget KU 1999-2011

Ade lagik 2 jam setengah nak balik umah berehat-rehat.. Tak taw nak buat ape sementelah semua kerja telah diselesaikan.. tetibe terimbas kenangan2 lama.. salah satunya berkenaan dgn sejarah penggunaan HP dalam hidup aku.. sangat-sangat Nostalgia..


Aku mula-mula menggunakan hp pada tahun 1999 setahun selepas tamat persekolah pada 1998.. mase tu bile dapat pakai hp terasa sgt sorga.. yelah.. tak perlu lagik nak cari duit syiling nak sumbat kt public phone.. nak beratur panjang nak gune phone yg kadang-kadang tu end up dgn phone yg tak bleyh pakai sbb dah jahanam disumbat batu dan serpihan kayu dan macam2 benda lagik.. kekadang ganggang pun yillek.. semua gara-gara vandalisme.. Nak bergayut pakai tepon umah.. paham2 jelah.. bukan leyh lame2.. kang mak menjerit kat dapur suh letak tepon.. haruuu....





nie enpon paling awal aku gune..tak percaya..?? silelah percaya.. :)
hampir setahun jugaklah aku gune henpon nokia gabak kat atas nie.. smpi dah masuk UiTM Segamat pun aku masih angkut enpon nie.. ahaha.. pioneer je pakai enpon nie ok..  Lepas quit from UiTM dan masuk ke PUO.. dan dah mule berkenal-kenalan dgn ramai kawan.. banding2kan enpon dgn kawan2.. mule lah rase jakun tak ingat .. sebok nak upgrade jugak..dapat duit KPM.. sedikit daripada nya aku gune wat beli enpon baru..





Taraaaaa.. somel sket kan..??
Ekceli aku berkenan sgt dgn design Alcatel OT nie.. somel giler.. tem tu mmg agak in trend jugak lah.. +  klik2 aku ramai yg pakai.. kire kami borialah semua duk pakai Alcatel.. canggih ooo mase tue.. tp pakai tak lame.. 3 bulan je sbb enpon nie jatuh longkang.. :(


Lepas dah xde enpon.. aku pun beli enpon baru.. kali ni nak yg lebih stylo lah kununnnnn.. aku beli lak brand yg ini..



nampak lebih canggih dan lebih trendy bukan..??
Aku pakai Siemens nie tak lame jugak.. sebab tak best ahh bunyik die..(byk cekadak kan aku nie?).. last2 aku bagi kat mama.. dan aku beli henpon lain.. aku try beli yg ini plak..





ingat tak..??ingat tak..?? SE T10 ok..


hahaha. mase ni aku rase aku pakai enpon paling canggih.. ade flip2 lah plak kan.. tem tu sape pakai enpon SOny nie kire grand sangat ah kan.. kire bergaya vogue de vas dah..ahaha..setahun jugaklah aku menggayakan enpon nie ke hulu ke hilir.. mmg kaler ni lah pun.. cam ni lah sbijik aku punye..


Lepas dah boring.. aku cari pulak yg lebih canggih manggih..manusia mane reti puas hati.. nak-nak aku nie.. yg semenagnya gile gadget..aku trade in enpon aku dan beli yg ini pulak..





dapat yg ini setelah trade in SE.. tu pun bf tolong topup.. sbb mase tu  enpon ni agak mahal regenya.. Motorola Startac V nie..
makin canggih nampaknye.. nak pulak pakai sedondon dgn pakwe aku mase zaman aku study dulu.. same beb.. sehati sejiwa lah katekan.. haruslah semua benda nak sama.. kan..?? aku pakai enpon nie lame jugaklah.. smpi terputus 2 aku kerjakan.. hahaha.. dah putus 2, kompomlah kene beli baru.. kan..?? aku sambar pulak yang ini..





paling nostalgia..
yang ini paling aku sayang.. tak taw kenapa.. tp kire paling canggih lah mase zaman aku tu kalo pakai enpon nie.. aklo ringtones bunyik.. siap enpon nie leyh menari2.. canggih ke tak..?? mesti lah canggih ..kan.. hehehe.. tp syg sgt2 sbb enpon nie kene curi dek sepupu aku..mase tu aku tgh charge bateri.. gantung lak kat tepi tingkap.. taw2..lepas sepupu aku balik dari umah kami.. dgn enpon2 aku ilang.. :(.. *beberapa bulan slps tu barulah die kantoi.. sbb die tolak enpon tu kat sepupu yg lain.. gerammmmnye aku..


Selepas enpon aku kene curi.. aku ilang punce sekejap.. abah bagi dwet suh beli enpon baru... wah.. rezeki .. rezeki.. aku terus g kedai enset dan sebat enpon nie..



butterfly namenye..
pun aku pakai kejap jer.. sbb tak best.. design cantik.. tp tak best.. terus g kedai trade in amik enpon lain..



i like dis very much..
dapat jer tukar ke enpon nie..bergaya sakan lah aku.. tem ni aku dah keje kan.. enpon pun nak lah yg stylo mylo.. yg bunyik sedap didengar... yg polifonik la kunun2nya.. yg ade lagu kuar suara nyanyi-nyanyi.. baru lah in trend namenya.. tp bagi manusia yg gile gadget cam aku.. mane penah puas..pantang jumpe design baru mesti aku beli.. paling lame pakai pun 3 bulan.. then tukar lagik..


Selepas tepon yg ini ade macam2 enpon lagi yg aku penah pakai.. macam2 jenis.. macam pesen.. nak tgk?? jap aku tepek gambo.. jap ekk..aku tepek gambo-gambornye..sehingga ke yg terkini.. :)





























ni aku pakai mase lepas bersalinkan alif


hah.. smpi banyak nie aku penah gune enpon.. ade yg penah bertukar setahun 3 kali.. tak ske je aku trade in.. boring je aku trade in.. mmg gile kan.. gile gadget.. 



yang nie sempat pakai sebulan jer..
 dan yang the latest yg aku sedang pakai adalah yg 2 nie... yg 2 nie dah berbulan2 aku pakai.. rasenya dah nak dekat setahun jugaklah.. kirenya yg ini lah yg aku paling bertahan lame pakai dan paling aku puas hati sebab semua adala dalam satu..





Xperia X10



My BB Bold2 kesayanganku..
Ha.. inilah sejarah penggunaan handphone sepanjang hampir 12 tahun.. aku sdiri tak percaya sebanyak ini hanphone aku dah pakai.. ishhhh.. mmg tak percaya lah.. tp ni lah hakikat..:)

1 comment:

  1. T10 kesayanganku..

    zaman bergayut dengan cinta pertama masa kat kolej dulu..owh tidak :P

    ReplyDelete