Pengikut Setia

Friday 17 June 2011

PD50H ~

Jangan terkejut ok tgk jarum timbang nie..ini memang kenyataan.. bukan khayalan semata-mata..dan inilah timbangan terkini saya..70kg pada 13/06/2011..sila lah percaya..




Rasanya sudah tiba masa saya berusaha bersungguh-sungguh utk mengecilkan balik mana-mana bahagian yang patut dikecilkan.. terutamanya perut.. Berat saya ketika melahirkan Alif Rayyan Rafiqi pada 15/03/2010 adalah 78.6kg.. selepas bersalin.. berat sy turun sebanyak 13.6kg menjadi 65kg sahaja.. berat itu menten sepanjang tempoh berpantang... tetapi malangnya.. apabila tamat tempoh berpantang.. sy jadi lupa diri dan makan apa saja yang saya suka tanpa memikirkan tubuh yang sudah semakin mengembang.. dan dalam tempoh setahun 3 bulan berat saya naik semula kepada 73.4kg.. :) .. itupun saya baru tahu pada 2 mingu yang lepas sewaktu menimbang berat badan di KKPJ semasa membawa anak check up.. selama nie saya perasan yang sy kurus..;p rupenya sy adalah manusia gemokkkk!!.. mujurlah sy aktif bersukan sejak 2 minggu lalu.. dapatlah menurunkan sedikit berat badan .. terkini berat badan sy adalah seperti diatas..


Saya berharap dengan menyertai program ini.. (PD50H) saya dapat mencapai berat badan ideal sy.. iaitu 55kg.. Mudah-mudahan segala usaha sy dalam tempoh 50hari ini akan membuahkan hasil yang membanggakan..  :) .. Kawan-kawan.. mari doakan kejayaan sy juga ok..terima kasih..

1 comment:

  1. program diet 50 hari eh??
    camna nak kasik join??

    peergrhhh..giler kentang la jue
    berani sungguh tayang berat badan
    aku nak buat jugak la
    sebab terasa makin kembang
    makin besar sana sini

    nak raya ni.. nak la comel2 kan (:

    ReplyDelete