Pengikut Setia

Thursday 9 June 2011

Luahan Hati..

Pagi tadi, masa tengah xda kerja, duk melangut je ngadap lappy nie.. terhenti seketika di blog Siti Sharena .. terbaca entry terbaru dari beliau .. pada pendapat aku, ape yang Ena cakap adalah benar,.. semalam-semalam pun.. aku ada ternampak beberapa entry di blog2 kengkawan yang sepertinya berhubungkait antara satu blog dengan blog yang lain.. or mungkin naluri aku jer.. mungkin aura negatif membuatkan aku terpikir begitu.. sorry if i'm wrong..


Camni lah kawan-kawan, aku sendiri,sebagai blogger.. tak penah tlepas dari wat silap.. kadang2 terover jgk bile duk melalut dalam entry.. tp siyes cakap.. aku mmg takda niat nak berlagak or nak cite lebih2..apatahlagi nak tuju pada sesiapapun.. kalau ada pun, aku lebih suka direct je mention sapa,sapa dan sapa.. kalo bukan nama... aku akan bagi clue lain.. sbb aku nie jenis yg mmg kadang2 takleyh tahan emosi.. manusiakan, biasalah.. tahap kesabaran masing-masing ada hadnya.. aku pun tergolong dalam manusia yg tahap kesabaran taklah setebal mana.. kadang2 terlepas jugak kata-kata.. 


Sejujurnya, blog ini aku wujudkan adalah sebagai satu medium utk aku bercerita, meluah rasa, berkongsi maklumat.. dan kadang2 tempat utk aku merapu jugak.. Sesekali tu ada jugaklah terselit kisah2 berkaitan dgn suamiku yg kacak.. dan perihal anak aku yang comel .. *nie bukan niat nak show off taw, cume.. sape lagik nak cakap anak kita comel,, laki kite kacak.. kalo bukan kita.. kan?? ..  tp aku rasa.. kalo sesekali upkan entry show off xjd masalah kot.. yang menjadi masalahnya bila kita berkali-kali wat entry yang berbaur show off.. mungkin kita takde niat lansung walau sekelumit utk berlagak dan menunjuk2.. tp pandangan orang lain.. kita susah nak predict.. sapelah kita nak tutup mulut orang... bukan senang nak puaskan ati semua org ok.. Aku sdiri.. pun selalu terkena jugak tempias2 kene kutuk, kene stalk dgn manusia dengki iri hati ni.. kalo tak melalui blog, depan2 pun aku penah merasa.. lagiklah terasa betapa kejamnya manusia-manusia itu.. tp, bile pikir2 balik.. tak guna lah kita melayan sgt.. buang masa je sbnrnya..


Kita nie sebagai manusia.. biasalah kan.. ade sesetengahnya terlalu sensitif, cakap sket dah terasa dlm hati luke berdarah.., ade stghnya berhati batu.. ko cakap aku.. jaga lah..aku cakap ko balik.... dan ade stghnya takde hati lansung.. kite cakap apepun tak lut sbnrnya pada die..byk jenis manusia disekeliling kita nie sebenarnya dgn pelbagai ragam dan perangai.. Nak tak nak kite kene terima.. kite takleh nak harap semua org sama macam kita.. kita wat baik pun kadang2 org tak suke.. inikan pula buat tak baik.. haruslah lagik org tak suka.. kan.. so anggap jelah benda tu tak berlaku..abes cerita. anggap jelah org tu tak cerita pasal kite.. kite wat2 tak perasan ke ape ke.. asalkan tak lekat kat ati n timbul rase tak senang.. pendek kata .. think +ve.. melainkan lah kalo org tu tak puas hati dgn kita, siap sebut2 nama kite.. hint2 sesuatu yg berkaitan dgn kita..barulah kite g smackdown org tersebut.. *kalo dah smpi tahap tu.. aku pun takleh tahan dah.. macam yg berlaku kat aku skang di tempat kerja nie.. tunggu mase je aku nak sembur sorang2.. aku ni bukan lah genster sgt.. tp sakit ati bile dorang2 tak habes2 nak jadik lalats yang ske menghurung dalam idup aku nie..*


Dan satu lagik..rata-rata blogger yg aku kenal.. blog2 dorang yg aku baca.. majoritinya semua terdiri dari kaum2 ibu.. dan intipati dalam belog memasing byknya berkisar hal anak dan suami.. dan boleh dikatakan hal-hal yg berkaitan keluarga itu menjadi satu yang wajib  utk diceritakan.. utk dikongsi dgn kawan2.. itu saja niat yg sebenarnya.. bukan nak up or nak show off ke ape kan.. Aku sdiri pun mengaku yang aku ada je cerita pasal suami.. pasal anak.. dan aku tau.. ade je diluar sane segelintir manusia yang meluat.. menyampah dgn cite2 aku.. tp aku wat tak kisah selagi xde yang bersuara tepat2 depan muka aku.. kalo pun ade yg nak wat entry berkaitan dgn kepoyoan aku.. meluat or nyampah dgn belog n cite2 aku.. Buatlah!!..korang berhak..Tp ingat, selagi takde yang sebut nama aku..nama anak aku, nama laki aku waima name url belog aku ..or ape2 yg berkaitan.. aku akan relax je.. aku akan anggap org tu macam tin kosong .. sembang pumpang2.. tapi tembak tak kene.. hahaha.. padan muke kaw.. ati tak sakit.. jiwa pun tak merana.. btol tak..?? ..


So kepada kawan2 yang dah terkena.. dah jadi mangsa lalats or serangga perosak.. or wuteva pun.. bertabahlah.. tak perlu lah kita bersuara  dan ade niat dalam hati nak membalas kat org2 tersebut.tak payah lah buang mase  nak terasa hati sekalipun.. ..biarkan aje.. lame2 diamlah mereka itu.. 


Ikhlas dari aku.. JueRayyan.

No comments:

Post a Comment