Pengikut Setia

Tuesday, 14 June 2011

Dulu ..

Dulu, mase sekolah rendah.. dlm kelas aku semuanya budak melayu.. xde sorang pun bangsa asing.. maksud aku india dan chinese mmg xde.. almaklumlah aku sekolah kampung.. so majoritinya adalah melayu.. smpilah aku darjah 6.. hidup aku dikelilingi oleh orang-2 melayu.. tp itu disekolah.. di rumah.. jiran depan rumah aku adalah orang india.. sebelah rumah pulak.. di kirinya org melayu.. dan di kanan adalah cina.. dgn doranglah aku berkawan.. maksud aku anak2 jiran di sekeliling rumah aku.. yang paling aku rapat adalah Nadia (anak melayu jiran sblh kiri) .. Nadia nie satu sekolah dgn aku jugak sbnrnya.. die junior aku.. tp dgn dialah selalunya aku ke sana kemari.. ke kedai.. melepak kat padang bola tgk abang2 ensem beraksi..hihihi.. dan sorang lagi..kak Vani (anak India jiran depan umah)... Kak Vani sangat fasih berbahasa melayu ,ok.. dan kami selalu berkongsi rahsia sesama sendiri..selalu bergossip petang2 depan umah ;p.. ntah dah kawen ke belum akak aku sorang nie..?? *cina kat sbelah kanan umah aku xde anak.. tp aku masih ade kawan dgn org chinese sbb adik lelaki aku kawan baik dia adalah seorang budak cina.. yang bernama Yoke Kee.. wlupun di sekolah aku dikelilingi dgn org melayu.. tp aku rase tidak janggal lansung utk berkawan dgn bangsa lain.. seronok sbnrnya berkawan dgn pelbagai bangsa ni.. bleyh belajar pelbagai bahasa.. *tapi aku tak taw sepatah haram pun sbnrnya..sgt rugi tidak menggunakan kesempatan yg ada dulu.. :(


Masuk sekolah menengah.. masa tingkatan 2, aku dapat 2 org classmate baru..sorang berbangsa India dan sorang lagi adalah Cina..2-2 perempuan.. tp aku tak rapat sgt dgn dorang.. wlupun sebetulnya dorang mmg friendly.. 2-2 pun pelajar pintar dalam kelas.. smpi lah ke tingkatan 5 aku berkawan dgn dorang..


Masuk PUO plak.. ade 2 orang classmate aku berbangsa india.. 2-2 lelaki.. dan dorang pun agak rapat dgn aku..sbb aku mmg jenis tak memilih bulu dalam berkawan.. Nama dorang pun aku masih ingat lagi.. sorang Sugumaran dan sorang lagi Vickneswaran.. tapi aku panggil Sugu n Vicky je..dorang pun very friendly.. selalu tolong aku kalo kat kelas binaan..tolong susun bata utk aku.. tolong bancuh simen utk aku.. so aku rilex je takyah kotor2 tgn..*ke aku yg dh mempergunakan dorang?? ;p


Dan kalo mengikut sejarah salahsilah keluarga pengasuh yang pernah mengasuh aku mase aku kecik2 dulu adalah keluarga berbangsa india.. *sumber : Mama


*motif aku cerita pasal nie.. ?? sebenarnya..tetibe aku rase diri aku ni sgt 1Malaysia.. hahaha..

** aku tgh xde mood.. mengantuk dan keletihan sbnrnya.. sbb tu aku merapu meraban.. tp cite2 diatas adalah benar2 belaka.. tiada yang benar melainkan sebenar-benarnya.. :)

No comments:

Post a Comment