Pengikut Setia

Thursday 19 May 2011

Kisah Cintaku Episod #2






Amer - mase aku mule2 kenal die..



Aku..  2006


*jom kita sambung semula cite yg tergantung semalam....





...Sejak pertemuan kami di Sate Kajang, hubungan kami jadi semakin akrab.. Setiap hari Amer akan menghubungi aku.. terutamanya pada waktu malam, malam kan syahdu sket dan mood nak mengayat adalah pada tahap maksimum.. huhuhu.. dan aku pun seakan-akan terlayan jugaklah ayat2 manis Amer. Wlupun pada ketika itu statusnya adalah bf org lain. Pada mase tu, hubungan Amer dgn Grac|e masih lagik baik, cume percintaan jarak jauh mereka (Kulim - Terengganu) byk memberikan kami ruang utk sentiasa berjumpa apabila Amer berada di KL. Grac|e yg tinggal di Terengganu mmg tak tahu mengenai pertemuan kami. Cume sesekali di cenel die akan menegur sapa aku. Aku tak pasti samada Grac|e tahu atau tidak yg bf die rapat dgn aku..Sbb melalui perbualan kami di cenel, Grac|e macam baik je dgn aku..macam tak taw je yg aku nie rapat dgn bf die..dan di cenel pun aku jarang tgk Amer berbual dgn Grac|e.. tak macam kapel pun??? .. or mebi diorang selalu sembang dalam PM2 je kut.. bercinta kan.. mestilah perbualan mereka adalah sulit.. *ade sedikit terasa jeles di hati sbnrnya* .. mebi.. erm, ok, abaikan..  takmo amik taw hal umah tangga org.. ;p .. 


Tak lama lepas tu aku diberitahu oleh Grac|e di cenel sewaktu di PM aku..yg die dan Amer dah berpisah..OMG! aku dah mula cuak.. kerana aku ker..?? tp.. Amer takde pun cakap pun pasal tue kat aku.... pelik... aku pun dgn pantas sms Amer yg mase tu berada di Kulim.. *kami hanya kerap berhubung di talian sbnrnya je.. sbb aku di KL, Amer di Kulim.. kami  akan berjumpa bile time Amer balik KL jer,, mase aku sms Amer tanyakan hal tersebut, Amer hanya mendiamkan diri, dan setetelah diajukan soalan yg sama bererapa kali, Amer hanya menjawab.."kalo dh Grac|e cakap macam tue, betul la tue.. "..dan jawapan itu menimbulkan tandatanya pada aku.. Aku tak tahu ape sebenarnya permainan dorang nie.. betul ke dorang dah clash...or.. arghh.. malas nak pikir lah.. 


Dan pada hujung minggu tue, Amer berada di KL, die mengajak aku bertemu lagi.seperti biasa setiap kali die berada di KL..die pasti akan mengajak aku utk berjumpa.Tp aku menolak, aku berkecil hati bile Amer takmo ceritakan pada aku berkaitan hal die dgn Grac|e tempohari..Dan petang itu, lepas je aku keluar dari ofis, aku ternampak Amer sedang menunggu di depan ofis. Nak ape pulak mamat nie? hati aku tertanya-tanya.. tetibe rasa mcm nak jual mahal.. tp bile terpandang Amer tersenyum manis kearah aku, aku tak sampai hati lalu aku terus menuju kearahnya.. *gatal*.. Amer mengajak aku keluar jalan2 dan makan2.. dan die berjanji akan menceritakan hal yg sebenarnye kepada aku.. dan aku mengikut. Dan ternyata benar, Amer telahpun berpisah dgn Grac|e.. alasannya, mereka tak boleh bertahan kerana cinta jarak jauh.. ok fine... aku terima berita itu dgn hati yg tenang setenang tenangnya.. Dalam hati aku, tak terkata betapa aku gembira sgt.. tp eyh?? kenapa aku plak yg harus gembira dgn berita itu?? apakah aku..?? oh tidak mungkin.. tp.. arghhhhhh.. adakah aku dah tersuka kat Amer.. OMG!!!!


Nak dijadikan cerita, pada hujung minggu tersebut aku terpaksa pulang ke kampung kerana mendapat tawaran temuduga dari JPA...dan memandangkan Amer pun hendak pulang ke Kulim, maka die menumpang kan aku sekali..Sepanjang perjalanan dari KL ke Ipoh, mcm2 yg kami bualkan..Kami bergilir-gilir memandu.. *yelah.. dah le sekupang pun aku tak bagi kat Amer mase tumpang kete die..so dgn rela hatilah nak jadi 2nd driver.. Amer pun bagi je aku drive .. die pun dah macam cube nak mengayat2 aku je .. Amer nie sweet taw.. muke bersih die betul2 buat aku suke nak pandang die.. dulu die taklah setembam sekarang nie.. jambu je muke..hehehe.. Dan utk pertama kalinya dlm hidup aku.. aku telah membawa lelaki pulang ke rumah.. Dah kebetulan Amer tumpangkan aku, jd bile dah sampai di rumah, aku pun berbudi bahasalah kunun jemput die masuk umah...Masa tu jam dah kul 7.30mlm, sesuailahkan kalau bg alasan kat mama utk tumpangkan die solat maghrib sekali..dan aku tak tahu pulak mamat yg mmg tak taw segan nie nak mengikut saja aku masuk.. Masa tu ada mama, adik dan paksu di rumah.. Mujur abah takde mase tue.. sbb abah sebenarnya tak suka aku bawak lelaki balik jika takde ape2 hubungan. Dan selepas kejadian perpisahan aku dgn Fendi, abah dah takmo tgk aku frust2 lagik..aku mmg anak abah, ok..!! masuk2 umah, mama pun dgn sgt peramah lagaknye.. menjamu tetamunye itu dengan makan malam, Amer makan macam dah kenal kami sekeluarga lame je gayanya.. sgt tak taw malu..huhuw.. Selepas abes dinner.. mama jamu pulak dgn keropok goreng dan kopi panas.." haih mak aku nie.. len macam je melayan.berkenan ke...??"ati aku berbisik.. Dalam pukul 12tgh malam, Amer pun memohon utk pulang dan meneruskan perjalanannya nak balik ke Kulim. Lepas je Amer beredar, mama tanya aku.."sape td tu sbnrnya..boipren kamu ker.??'.. aku jawab.."tak lah.. kawan jer".. malas nak jawab panjang2.. pastu mama menyambung.." baik budaknye.., muka suci jer..nampak cam die suka kamu jer.." aku terus masuk bilik sambil tersenyum.. sbnrnya malas nak menjawab.. kang makin panjang soalan yg diajukan.. seblm tido aku sms Amer.. "awak , terima kasih tumpangkan sy tadi..erm.. nk bitau nie.. mama saya dah berkenan dgn awaklah..hihihi".. lepas tu aku terus tertido tak sedar diri smpi ke pagi..


Esoknya aku pun pergi ke temuduga di Ipoh, mase tu temuduga utk jawatan Penguatkuasa(jawatan aku sekarang ni)..selepas abes je temuduga,, aku pn buka enpon yg sejak pagi aku silentkan, ade 25 misscalled.. dan 3 msg.. semuanya dari Amer..die bertanyakan hal temuduga aku.. dan ade satu sms yg mula2 skali die hantar berbunyik " saya tahu.. mak awak mesti berkenan kat saya kan.. sy nie kan ensem".. phuihhhh..rase nak muntah kat situ jugak.hahaha.. lepas bace sms.. aku terus kol Amer, aku bitau die die yg aku dah selesai intebiu.. dan petang tu aku akan kembali ke KL naik bas.."Ok, take care.. jgn gatal2 dalam bas tue.." Amer berpesan sblm mematikan talian.. "erk..apesal lak?? eyh die nie.." .. ayat aku sblm talian terputus.. dan petang tu aku pun balik ke KL.. 


Pade ujung minggu tersebut(sabtu) aku berkerja spt biasa.. biasalah kampeni swasta.. sabtu kene keje half day ok.. Amer ketika itu berada di KL.. **semenjak die rapat dgn aku.. die mmg tiap2 minggu akan balik kl.. die sms aku kate nak jumpa.. Hati aku punyelah riang gumbira.. yelah.. terasa cam rindu lak kat die.. padahal.. kami belum ade ape2 pun hubungan yg serius..Amer belum nak declare ape2 pn dgn aku wlupun aku dan dia masing2 tahu yg kami menyukai antara satu sama lain di dalam hati.. cume kami mmg rapat.. so sabtu tu mase nak kuar dari opis.. hati aku mmg dh berbunga2 nak jumpa Amer.. "mesti die dah menunggu aku di bawah"..detik hati aku.. so cukup je jam pukul 1.. aku segera turun sbb takmo Amer menunggu lame-lame.. mase aku turun.. Amer takde di tempat yg selalu di tunggu aku.. pelik.. dan tetibe..  aku ternampak kelibat seseorang..  seseorang yg aku macam cam tak cam.. perempuan.. sedikit chubby dan sama tinggi dgn aku..*mase nie aku masih selim melim gorjes* .. aku macam kenal die.. ye.. aku penah tgk die nie.. tp.. kat mane yer..?? ishh.. perempuan itu datang kearah aku.. dan aku rase ringan mulut nak menegur die..sgt2 ringan mulut..tp belum sempat aku nak tego die.. die yg tego aku dulu.. "Jue kan?".. dan aku mengangguk sambil tersenyum.. "Grac|e"..die menghulurkan tangan nak bersalam sambil kenalkan diri die.. aku pun menyambut salamnya.. dalam hati aku  hanya tuhan yg tahu betapa bergelora.. resah gelisah ribut petir kebabom.... ape yg Grac|e buat kat sini.. ?? camana die tahu aku kerja kat sini nie..?? dan.. die datang dgn sape.?? macam2 soalan bermain di benak fikiran.. dan tak lame lepas tu..bile aku terpandang kearah belakang Grac|e.. aku ternampak die.. ye.. die juga ade di situ.. siapa lagik kalo bukan Amer.. die menuju ke arah kami.. tp tiada riak yg istimewa di wajah nya..OMG!!.. ape semua nie??... tetibe rase cam nak menangis... tetibe rase cam matahari jatuh himpap atas kepala..sedih...T____T


** to be continue.. lagi....

No comments:

Post a Comment