Pengikut Setia

Sunday 15 May 2011

Genap Setahun 2 Bulan



Arini 15hb May 2011, genap usia Alif 1 Tahun 2 Bulan.. tak terasa masa bgitu pantas berlalu,. anak aku dah makin membesar... arini, die dah pandai macam2.. die bukan lg baby yg senang utk dikontrol sperti dulu.. giginya pun dah tumbuh 3 batang..*baru 3?*.. berjalan?? masih lagik bertatih2.. gayat kut.. tp mulut die.. nampaknya die sangat ringan mulut.. dah banyak patah perkataan yg die dah ringan2 mulut nak sebut.. wlupun sebut yg hujung2 tp nampaknye die cepat nak bercakap. Kadang2 bunyik cam die menyanyi pun ade..hikhikhik.. Alif sgt lucu..kelakar bile tgk tem die nak tunjuk cerdik.. macam2 gaya die buat.. tp bile tem cranky yg maha mencabar.. hampir hilang sabar juga aku dbuatnya..resam anak yg nak membesar.. begitulah.. so aku hadapkan saja apepun yg berlaku..Ape yg aku harapkan semoga Alif membesar dgn sihat dan menjadi seorang yg berjaya dan taat kepada ibu bapa dan juga patuh pada suruhanNya.. Aku rase semua ibu bapa pun mengharapkan anak2 mereka sebegitu, jadik aku takmo la demand lebih2.. cukup setakat itu saja buat mase ini.. Anak pun masih kecik.. kite belum nampak ape potensi yg die ade..kan! .. nanti bile die besar sket, dah mule tunjukan minat dan tonjolkan bakat.. barulah kite bimbing dan asah bakat yg ade tue.. btol x??


Perkembangan Alif yang terkini..
  • semakin kurus *berat terkini 10.5kg* tak naik2 dari umo setahun aritu sbb semakin melasak dan *kerap demam jugak*

  • dah taw nak salam dgn org bile org hulurkan tgn or cakap "amin", pandai angguk bile nak dan pandai geleng bile tak nak.

  • dah bleyh sebut ujung2 perkataan cth: ne (mane), mik (amik), pe (ape), bu (ibu),yah (ayah), bed (bird) pis (fish) ,dap (sedap)dan beberapa perkataan lagik..

  • dah paham beberapa arahan.. cth kalo aku sbut amik tu.. die akan pegi amik..kalo kate "sayang ibu" die pun cium dan peluk aku.. kalo cakap No, die pun benti buat ape yg die nk buat..

  • berjalan dah up 4-5 langkah.. tp masih jatuh bangun..

  • ske minum gune cup berbanding gne botol.

  • dah agak kurang makan, sbb byk main..

  • kuat tido.

  • dah senang nak makan ubat..*ske ubat yg berperisa buah*

  • dah pandai goyang badan dan henjut2 badan bile dgr lagu..



K , tu je nak cite utk kali nie.. k bai.. :)

No comments:

Post a Comment