Pengikut Setia

Sunday 15 May 2011

Blogger Momma Gathering (Potluck Version) @ Cyberjaya : 15/05/2011

As semorang tahu.. arini adalah hari yg dinanti-nantikan oleh Aku.. harini event yg aku anjurkan telah bermula.. sbg organizer.. sudah semestinya akulah yg paling teruja..smpi tak dapat tido dari malam td coz memikirkan ape yg bakal berlaku pada hari ini.. Aku bangun seawal jam 6.50pg.. laju2 kejutkan  asben mintak bantuan.. Alif aku biarkan terus tido.. Dia dah bangun sbnrnya sejak dari jam 5.45pg td sbb nak menyusu..then terlelap balik.. mebi sbb xde sape nak melayan.. aku yg tak tido nie pun buat2 pejam sbb nak suh die tido balik.. hehehe.. kami laki bini bangun2 je terus ke dapur.. aku terus packing2 barang yg nak  dibawak.. aku minta tolong asben utk gorengkan kopok lekor..tengs my luv sbb sudi tolong.. siap2 gedebuk gedebak.. kul 8.30pg baru setel. kek yg aku order belum smpi depan pintu.. sekali lagik aku mintak khidmat Yanie utk buat kek utk aku bawak ke event aku..jam 8.45pg barulah kek tiba..Event akan bermula jam 9.30pg dan aku masih belum mandi..OMG!!..laju2 mandikan Alif dan siap2kan die smbil asben pun menyiapkan diri..lepas Alif dah siap barulah aku g bersiap2..dan disebabkan dah nampak agak lewat dari timing.. aku pun men hentam kromo je lah sambar baju ape yg ade.. malas nak pikir.. Yaya pun dah kol bitau dah smpi..Awal btol Yaya,sgt punctual kalah aku yg organizer nie.. *Malew jer*..selepas tu enpon pun duk berdering mmg takleh dipisahkan dgn aku lg dh.. lepas sorang..sorang kol tanye dah smpi belum..ade yg tanye arah.. so aku pun bersiap ala kadar ajelah..sbb takmo telalu lambat smpi ke Cyberjaya...Kul 9.40pg baru aku dapat gerak kuar umah.. dgn Alif yg cranky tetibe.. pakal aku ni organizer je.. kalu aku sekadar tetamu jemputan, dah lame aku cancel utk join ble tgk Alif dalam keadaan yg sgt tak sporting camtu.. 
.
.
.


Aku sampai2 je.. aku tgk ramai jugak yg tiba.. ade Yaya, Fad, Hany, Pja & Nurul.. Aku adalah org ke 7 smpi.. baguskan organizer ?? apepun masih lagi 10 terawal..hehehe.. selepas aku smpi.. Dayu pun tibe dgn angkatan tenteranya, Cha & Ekhwan.. diikuti pulak ketibaan Ena dgn anaknye Naurah dan suami.. Kami pun berkumpul dan bersiap2 dibawah pondok bersebelahan playground..Cuaca adalah sgt panas arini... Tetibe rase cam "tak sesuai la tempat nie..jom korang,kte g tempat lain..".. tp disebabkan aku yg on event ni kat sini.. so aku teruskan jugak..Lepas dah susun2 makanan sume.. dah minum air yg Yaya bawak seteguk due *siyes aku dahaga*.. kami semua pun ready utk memulakan majlis... Selepas aku berucap sket *yg tak macam org berucap pun*.. aku mintak tolong jasa baik asben utk  tolong bacekan doa pembuka majlis.. selepas abes bace doa..kami pun start lah makan.. kalo ikutkan plan asal aku.. aku nak adekan sesi suai kenal.. tp memandangkan majlis dah bermula agak lewat.. dah hampir kul 11.. maka kami terus makan.. tak lame lepas tu Shazz  & Raisya dan juga  Wizza & family pun sampai..kami pun mulakan makan dan bersembang2 seperti biasa.. Aku mmg agak bz, mana lagi nak snap2 gambar, mana lagik nak melayan anak yg cranky dari start majlis mula.. mmg aku tak sempat nak makan pun sbnrnya.. bukan sengaja takmo makan.. tp kepenatan tubuh badan tetibe buat aku tak selera nk makan.. so aku tgk ajelah kawan2 aku makan.. Menu arini ade macam2.. ade mee goreng(Nurul), nasi goreng(Dayu), mihun goreng(Fad) ,buah oren(shazz), Spagetti Seafood (Ena), Ayam goreng(wizza), Sandwiches(Hany), Air oren(Yaya) ,Kentang goreng(Evyn) dan puding jagung (Pja).. aku sdiri bawak kopok lekor dan kudap2 utk babies..kami makan dan terus makan..sambil gilir2 dgn laki masing2 utk pegang jaga anak..Camtulah kan bile dah berkeluarga..Duk sibuk kelek anak.. smpi nak makan pun kene berlari sane sini.. hehehe.. dalam kul 12 tghari camtu, Ana & famili pun tiba.. kali ni ana tiba lambat sbb die ade sukan kementerian.. kami semua mmg sedia maklum ttg kelewatan beliau..dan ana datang dgn bawak kek..dan yg penting Dani pun ade skali.... Sbnrnya masih ade 2 org blogger yg tak muncul2.. iaitu Fie dan AyuRaza.. aku pun tak perasan yg Fie ade sms bitau tak dapat hadir last minit sbb asbennye takde dirumah.. si Ayu?? aku tak pasti sbb mmg x dpt ape2 berita..so kami berdoblas orang ajelah yg ade utk arini.


.
.
.


Dan skang meyh kite layan gambar.. hanya ini je yg aku dapat snap2.. sbb mmg sgt bz sbnrnya jadik organizer..kekeke..;p





Inilah blogger Momma.. ops.. silap2 ini suami2 kepada blogger Momma..slama nie asik muke2 ibu ye yg berposing.. kali ni kite kasik can geng bapak2 plak berposing dgn anak masing2.. Mmg sgt harmoni bunyik latar belakang gambar nie (kalo bleyh dgr) dgn suara anak masing2 menjerit2 nak kat ibu2.. hahaha.. rasakan.. bukan senang jadik ibu taw..





Cha, Naurah  Dan Imaan.. duk bersantai dalam pool yg aku bawak.. niatnya nak sumbat anak2 men dalam nie so dapatlah aku sembang byk2 dgn mak2 yg lain.. tp anak aku lak takmo duk sini.. ape nak bwat.. huhuw~





masing2 ngadap makanan.. dah lapar mungkin..mesti memasing siap2 kosngkan perut dari umah kan?? sori coz korang terpaksa bekpes pada jam hampir 11 pg gara2 aku datang lambat.. ampun gengs..;p





Nurul, Dayu dan Yaya yg sdg meriba Auf.. 





makan korang.. makan.. banyak tu.. kang tak abes kite tapau.. aku dah siap bawak mangkuk tingkat ..stanby ku ade lebih2 tak abes.. kekeke.. * faqihah tgk ape tu syg..??*





Hadiah2 yg bakal ditukarkan sesama sendiri..cube teka mana yg aku bawak..??





Kek Caramel yg aku order..ni sbnrnye sempena besday Alif yang ke setahun..*dua bulan lepas*





Makanan2 yg ada utk hari ini.,*sorry gambar berterabur coz semuanya dah disentuh utk makan, tak ingat nak amik mase mule2 susun..;p* 





sesi makan beramai-ramai..





Raisya si mata booolatttttt..





Naurah tunjuk rajin nak tuangkan air sdiri utk bagi kat aunty2 and uncle2 yg datang... hehehe..





Ha.. ini barulah blogger momma.. 12 org kesemuanya... kalo lebih ramai dapat join tentu lebih meriah bukan??..xpelah.. next time mungkin ade lagik event2 camni dan ramai lagik yg akan join....kan.. :)


Ok, selesai sudah majlis blogger gathering yg aku anjurkan.. lega sgt2 sbb dah tak perlu memikirkan ape yg nak dibuat,ape yg nak dibawa..wlupun majlis tak berjalan seperti yg dirancang secara totalnya..tp aku tetap puas hati.. sbb dpt jumpe kawan2 semua..dan kepada kawan2 ku sekalian yg telah hadir ke majlis yg aku anjurkan ini.. kepada pasangan kalian yg jugak sporting kerana sudi beri keizinan kepada kawan2 ku sume utk hadir, aku ucapkan jutaan terima kasih yg tak terhingga..Ade yg datang dari jauh semata-mata utk join event ini.,.terima kasih sgt2. Maaf kiranya ade yg terkurang ataupun terlebih..Wlupun cuaca arini sgt panas terik ,dgn takde lansung angin sepoi2 bahasa,,tp korang tetap sporting tunggu smpi majlis abes..tabik spring kat korang semua diatas kerjasama yg diberikan.. luv u ols forever.. :)

No comments:

Post a Comment