Pengikut Setia

Monday, 9 May 2011

Alif Demam..

Aku bercuti lagi hari nie.. semuanya dek kerana kejutan yg berlaku pada jam 3 pg td.. tgh sedap2 tdo tetibe aku tersentuh sesuatu yg panas.. OMG.. tubuh anak aku!! aku segera ke ruangtamu dapatkan termometer.. sukat suhu badan anak.. MasyaAllah!! 39.8'c .. tetibe minda tertumpu kepada kes yg berlaku kepada anak Ena, Naurah.. dah sepantas kilat menyuruh ayah Alif bangun utk membantu.. Terus minta ayah dapatkan sehelai kain basah .. lap2 seluruh badan Alif dari kepala ke kaki.. Amik Panadol Syrup.. dan suapkan ke mulut Alif.. diikuti dgn Scott Emulsion. Alif telan dgn rela..Alhamdulillah.. die tak meronta2 seperti biasa tatkala mahu menyuapkan die ubat. kemudian lekatkan cool fever di dahi Alif.. seterusnya aku dapatkan kain napkin yg lembab dan balutkan seluruh tubuh Alif.. kemudian bagi die minum air cap badak yg dah di isi di dalam botol susu. Alif minum tanpa menolak..Sambil bersila, Aku peluk tubuh Alif erat2.. panas.. lalu aku cium pipi die dan dahinya berkali2.. mmg saat begini adalah saat paling getir dan paling mencabar kewibawaanku sbg seorang ibu.. iaitu saat anak demam/sakit dan terbaring lemah. Tapi aku redha.. semua ini dugaan. Setiap ibu melaluinya bukan?? dan aku tahu masih ade ramai lagik ibu2 diluar sana yg mendapat ujian yg mungkin lebih teruk dari apa yg aku alami.. aku harus kuat hadapi semua ini.. Ya Allah, kuatkanlah semangat aku. Tabahkanlah hati aku.. Dan semoga selepas ini..Anak ku diberikan kesihatan yg lebih baik dan kesejahteraan kepada dirinya hendaknya.. Amin

6 comments:

  1. bagus alif ni,
    elok je coll fever tu trletak tas dahi,
    kalu mika, xde can lsg,
    lap2 ngn kain bsh pun ditepis2 marah, humm last2 bwk dia g mandi, senang citer :p
    get well soon yer alif!

    ReplyDelete
  2. sian aliff..ubu tabah ok..mintak aliff cepat sembuh..

    ReplyDelete
  3. harap alif cepat sembuh. bagi ubat ikut time jue. jgn skip2. insyallah cepat baiknya nanti

    and pantau selalu suhu dia tue. kdg2 on & off

    anak sakit mmg susah hati ohh! T_T

    ReplyDelete
  4. luluh hati bila dgr anak-anak ni demam kan.. harap jue bersabar k..

    semoga aliff cepat sembuh...

    ReplyDelete
  5. demam tgh2 malam mmg merisaukan
    nasib baik ko sedar jue
    tp aku selalu yakin
    instict mak2 mmg kuat
    kita mmg dicipta untuk melindungi anak2

    semoga cepat sembuh ye alif
    ahad ni nak main kejar2 kat playground

    ReplyDelete