Pengikut Setia

Wednesday, 2 March 2011

Cabaran Hari Kedua :: Tarikh Lahir Pilihan

Cabaran Hari Kedua
:: If you could choose a date for you to be born at ,
what date you want to choose and why? ::
_________________________________________________________________________
.
.
Seperti semua yang mengenaliku sedia maklum..
aku dilahirkan pada 22.JANUARI.1981
ianya berlaku 30 tahun ++ yang lalu
aku suka tarikh lahirku..
kenapa?? xde sebab pun sbnrnya
tp bagi aku tarikh itu sgt cantik..
tarikh bersejarah di mana aku telah selamat keluar dari perut ibu kesayanganku
setelah hampir 10 bulan bertapa di dalam sana.. :)
.
.
kalo mengikut kajian aku..
dan setelah menyoalsiasat ibuku ttg sejarah kelahiranku..
aku dilahirkan pada jam 2.00pg :: 22.01.1981
di rumah Tok Wan ku di Kg. Jejuluk, Pasir Mas, Kelantan
Disambut oleh bidan kampung secara normal
tidak melalui forsep dan tidak juga secara czerian..:)
dilahirkan seberat 3.8kg dan sepanjang 53cm
dalam keadaan sihat walafiat gebu gedebush..
dan dimaklumkan juga oleh ibuku..
bahawa aku adalah anak hasil "bunting pelamin"
ibuku bernikah pada 14.04.1980
setelah 9 bulan 8 hari didalam kandungan mama..
*lagik sikit nak sampai 9 bln 10 hari
aku pun dilahirkan ke dunia..
akulah bukti cinta abah dan mamaku
.
.
jd tiada sebab utk aku memilih tarikh yg lain sbg tarikh lahirku.
22.01.1981 adalah tarikh yg sudah cukup sempurna bagiku.
aku bangga dilahirkan pada tarikh itu..
Alhamdulillah..
** bangga mengumumkan yg aku sudah 30thn tahun ini

2 comments:

  1. alamak kene panggil k.ju laa gni..hihih btw mmg very nice date

    ReplyDelete
  2. hehe..nice kan tarikh tu azie.. :)
    nak panggil kak pun bleyh..takmo panggil..pomboley jugak.. :)

    ReplyDelete