Pengikut Setia

Tuesday, 31 August 2010





Jangan tanye kenapa Alif debab..
tgk gambar2 atas nie dah cukup utk buat korang tahu ape puncanya..
nie lah xtvt alif mase lunch hour.. mamam cerelac..
die mmg suke sgt tem makan..
yg dalam gambar tue mase die dah makan separuh dari cerelac tue..
sehinggalah abes licin cerelac tu dibuatnye..



nie plak tem Alif menyusu..dari penuh susu sebotol..
sampailah abes licin di hisapnye..
Alifku kini dah pandai pegang botol sendiri..

so aku dah takyah nak tolong pegangkan lagik bile die menyusu..
semakin ari dah semakin senang nak menjaga hero ku sorang nie..
Alhamdulillah.. Alif mmg tak byk karenah...

** skang nie Alif dah pandai nak melasak.. die dah pandai nak guling badan die dari terlentang ke meniarap laju-laju (kadang2 terbabas dari atas tilam terus atas lantai..siap masuk bawah katil pun penah).. dan dah mula nak gune lutut nak angkat bontot & badan die cam posisi nak merangkak tue.. pantang lepa..tau2 dah tergolek.. haihhh.. alif.. alif..

5 comments:

  1. masa2 ni mmg tgh kuat makan,
    sok dah pandai main... kau tgk la dlm tv ibu2 dok kejar anak suh makan...camtu lah anak buah aku!tau dia main...main...mainnnn je..makan tak mo

    ReplyDelete
  2. sebab tue la aku pulun duk bagi makan dari awal.. biar berat badan die menten.. kalo aku bagi lambat.. takut nanti die asik nak main..takmo makan.. berat pun tak naik2.. doktor bising,,pening plak pale aku nnt.. skang nie 5 bulan dah 8kg.. BMI dah ok.. so lega la sket kalo sesekali die takmo makan.. so far.. die makan tak penah tak abes lagik.. skang nie pun dah sakan duk main aje.. dah mule nak merangkak.. tp bile tem makan.. tak penahnye menolak.. suap2 telan aje... hehehe~

    ReplyDelete
  3. hakhak
    comey2
    ada anak sdare nama die alif
    baru 3 bulan tai baju untuk anak 7 bulan dah tak muat sebab kuat makan

    ReplyDelete
  4. dh lebih kurang my alif la tu.now bru 5 bln tp bju2 sume saiz utk setahun..bwh pd setahun semua dh muat2 je kt bdn die tu..hehehe

    ReplyDelete
  5. kysha pun suka mamam cerelac tu
    harap2 nanti kysha pun bambam cam abg alif

    ReplyDelete