Pengikut Setia

Friday 12 March 2010

Ianya kembali ..

Ape yg kembali ekk??
cube korang teka ..??
mesti korang malas nak teka kan ..
buang mase korang ajer ..hikhikhik ..
saje2 je nak menguji daya pemikiran korang ..
tapi aku sdiri pun malas nak menunggu jawapan2 dari korang ..

ekceli .. kalo korang nak taw ..
setelah lebih 2 minggu ia menghilang ..
akhirnya arini .. saat ini ..
ia telah kembali .. huarrggghhhh!!..
ku sangkakan panas hingga ke petang
upenyer ujan di tghari ..
KAKI KU TELAH KEMBALI MEMBENGKAK!!
walaupun tak sebengkak dulu ..
tp really i dun like it.. huhuhu
kalo sblm nie ia berpunca dari masalah kencing manis & darah tinggi aku ..
tp kali nie aku dah ok .. everything waz under control oredi ..
so .. kenapa agaknya ia kembali ..??
mungkin kah ini tanda2 yg masa utk aku bersalin sudah hampir tiba ??
org tua2 kate .. kalo kaki dah mule sembab ..
maka .. tak lama dah tue .. is it true ..??

dalam bulan nie ajer..dah 3-4 org kengkawan aku yg dah selamat bersalin
ade yg awal 2 minggu becoz of diabetes ..
ade ygt terover due becoz takde tande2 nak bersalin n terpaksa di induce ..
n ade jugak yg bersalin awal 2-3 ari je dari due date (dat's normal) ..
adakah aku ..?? kes aku nie susah utk diramal ..
nak kate kene bersalinawal bcoz of diabetes .. mungkin jugak ..
nak kate bakal terover due .. pun mungkin jugak (memandangkan EDD aku tak tepat )
so .. which one ?? or adakah aku anytime jer akan bersalin bcoz of my hypertension ...
harus diingat .. kes hypertension lebih berisiko dari diabetes ..
kalo diabetes .. sekurang2nya 38 weeks baru dipaksa bersalin ..
but .. if hypertension case .. anytime jer akan dipaksa c'zerian ..
aku nie bukan stakat ade diabetes .. but ade hypertension ..
so risiko utk bersalin awal mmg ade .. have to owez get ready ..
now i'm in 35 weeks .. hope can wait till 37-38 weeks ..
kalolah baby aku nak kuar sgt2 pun .. biarlah bile dah full term ..
( terdiam seketika bcoz my baby tgh mengeraskan dirinya .. cakeeeetttnya )
apepun aku mahu stiasa berfikiran +ve ..
takmolah pikir yg bukan2 .. nak pikir yg baik2 ajer ..
aku anggap pengalaman mengandung n kesakitan bersalin nanti
adalah nikmat yg tak ternilai yg Allah kurniakan utk aku ..
tak semua org dapat menikmati pengalaman sebegini ..
aku rase amat bertuah diberi peluang utk mengalami pengalaman ini..

apepun hidup mesti diteruskan .. chaiyokk ..chaiyokk ..
:)

No comments:

Post a Comment