Pengikut Setia

Friday 5 February 2010

Terima Kasih Utk Semua!!

Hye sume..semekom.. & hepy friday yerr..arini aku tak bape sehat utk mengeluarkan idea2 yg bernas utk dikongsi dgn korang sume..semalam merupakan ari paling mencemaskan dalam idup aku bile aku nyaris2 di masukkan ke wad kerana BP aku naik mencanak-canak sewaktu aku wat BP monitoring..dalam keadaan tak sedar kondisi diri...tanpa rase stress..tanpa rase penat..aku g wat BP test tue..OMG!!... after 3 kali wat BP dalam mase 1/2 jam..keputusannya sungguh merisaukan..mantain 140/97-134/95-140/96...it's not normal for preggy's..lepas melihat keputusan BP aku tue..nurse terus refer aku pade doc.. n doc askin me..either i got headache or not...rase nak demam ke tak..n siyesly time tu..mmg badan aku rase panas...rase pijar jer..cume have no headache..so..doc cadangkan aku utk ditahan di wad n if my condition getting serious..maybe aku kene deliver my baby melalui czer..dsbbkan keadaan tekanan darah aku agak merisaukan..

aku jadik terkasima seketika..masuk wad??Oh No!!...masuk labour room..bersalin secara czer/induce..??OMG!!!..tolonglah hamba mu ini..masih terlalu awal utk Alif keluar melihat dunia..aku baru masuk minggu ke-30..n bermakna ade lagik 10 minggu utk bersalin..aku taknak bersalin sekarang..tp menurut doc..keadaan aku memaksa aku utk deliver awal..selepas berbincang2 dgn doc..die izinkan aku balik berehat dulu..n die berpesan..sekiranya aku start mengalami smptom2 seperti berikut:
bulletSakit kepala parah
bulletMuntah darah
bulletBerlebihan pembengkakan pada kaki dan tangan
bulletBilangan yang lebih kecil daripada air urin atau tidak ada urin
bulletDarah dalam urin
bulletDenyut jantung yang cepat
bulletSakit kepala,pening & pusing
bulletBerlebihan mual
bullet suara mendengung di telinga
bulletMuntah berlebihan
bulletMengantuk
bulletDemam
bulletPenglihatan ganda
bulletPenglihatan kabur
bulletSakit di perut

cepat2la pg ke labour room..nak atau tak..aku terpaksa bersalin jugak kalo dah smpi tahap tue....itu kate doc tue..

Alhamdulillah..aku dilepaskan balik..tak perlu masuk wad n tak perlu deliver baby lagik wat mase nie....n aku berdoa byk2 smoga simptom2 yg membahaya tu tak berulang lagi sehinggalah EDD aku..seriau aku dibuatnya membayangkan ape yg bakal berlaku....

n kepada kawan2 yg sudi mendoakan keselamatan & kesejahteraan aku..(termasuk lah yg wish melalui FB)..aku ucapakn terima kasih tak terhingga diatas keprihatinan kawan2 sume terhadap keadaan aku skang nie..semoga ape yg kalian doakan..dimakbulkan ALLAH..n semoga aku berjaya bertahan sehingga smpi 38 minggu sekurang2nya..aminnn..

No comments:

Post a Comment