Pengikut Setia

Tuesday, 15 December 2009

Berikan aku ruang...

Aku tak tahu nak mulekan bagaimana..
sesungguhnya..aku berada dalam situasi yg cukup tertekan..
kawan2 kate..adatlah..org mengandung..ske pikir bukan2..
betul ker...?? tp aku tak rase perasaan nie timbul sbb aku mengandung..
ade yg kate..jgn ade sikap suka salahkan org lain..
n sentiasa berfikir yg org lain tu baikk...
boleh kerrr...???eyh...ade aku cakap sesapa jahat ker..??

Aku baru 9 bulan berkeluarga..dan baru 6 bulan melalui idup sbg bakal ibu..
sesungguhnya nikmat idup bersuami isteri masih baru lagik dalam idup aku..
tempoh mengenali ati budi antara suami & isteri..
pun masih belum terlaksana lagikkk..
mmg seronok idup berkeluarga..ade tempat mengadu dan bermanja..
bergurau senda dan gelak ketawa...
indahnya bile dapat idup bersama insan tercinta..
terasa dunia ni milik berdua..

Tp..bile muncul org ketiga dalam rumah aku..
aku jadik ilang punce..aku jadik bukan aku lagi..
bukan la aku nak kate aku ade org lain..
dan bukan juga suami aku bermain kayu tiga..
cume..apabila kebebasan berada dirumah sdiri terpaksa disekat
pergerakan dan tingkahlaku terpaksa di perhatikan..
aku jadik tak selesa..sgt2 tidak selesa..
aku dah xleh nak baring2 tgk cite kegemaran aku di televisyen..
dah xleh nak duk memerap dalam bilik sperti biase....
nak bgurau senda n bermanja2 dgn laki pun dah xleh..
berpakaian pun dah takleh sambil lewa..
bercakap pun dah takleh nak ikut suka..

Tak cukup dgn itu..hobi aku pun tergendala..
Gara-gara "terlupa"..mati ikan2 di akuarium aku.
gara2 "tak tahu"..pecah pasu bunga..
pemberian along..di hari kawen ku..
lepas nie..tak tahu la ape lagik..
smpi nak mengemas umah pun dah tak semangat jadinye..
mama aku kate..jgn biarkan umah bersepah..
kena sentiasa kemas biar org selesa..
tp ..camne nak selesa kalo org lain takmo same2
jadik pengemas macam aku..macam mama aku
kami bukan cerewet..kami cume mahu idup dalam keadaan selesa..
mungkin itu dah jadik kebiasaannya..
aku takleh nak wat pape..
tp tolonglah paham..
kebiasaanmu itu..bukan kebiasaanku..
paling sakit jiwa bile dah mule rajin repair sini sane..
..aku duk kuarters..bukan umah sdiri ok..
kalo de pape yg tak kene..rujuk pade yg sepatutnye..
aku tak suruh usik ape2..cume suh duk diam2 jer..
nanti kalo jadik ape2..aku jugak yg jadik tukang jawabnya..
bleh tak jgn menyusahkan ati aku..jgn buat aku sakit jiwa..
aku bukan cerewet..cume menjaga ape yg aku punya..

aku tak nak mintak banyak..
cuma..BERIKAN AKU RUANG..
utk aku idup bahagia n selesa di rumah aku sdiri..
paling tidak..utk tempoh 4 bulan yg masih tersisa...
(aku cume takmo tertekan,stress n penat lagik dalam tempoh mengandung nie..fahamilah aku..kasihanilah aku n babyku..aku perlukan ketenangan saat ini..)

No comments:

Post a Comment