Pengikut Setia

Friday 4 September 2009

Pembawak Budak...

hye all..mesti korang perasan kan..lately sejak jadik pembawak budak..(bukan makan budak oke...)entry2 aku sume jenis yg men kopipes jer..n semua berkisar ttg pregnancy...bukan pe ..nak share info jer...smenjak takde idea nie..tu je la leh aku wat utk menghidupkan blog aku nie..hehehe..ala..sharing is caring aite..

life aku as preggy woman same jer cam sblmn2 nie..lagipun aku baru pregnant 7 weeks..alah2 tu biase la..tp takla teruk smpi terguling2..cume ade satu aritu je..pening ya'amat n muntah2..smpi aku dapat mc dari klinik suh berehat..maybe aritu ari nakal baby aku kut..ari2 lain oke jer..cume stakat terasa penat n ngantuk..n ofkos terasa sakit tetek..yg tu mmg ari2 aku alami..sentuh je sakit..saraf tgh nak proses pengaliran susu..so aku terimala..merungut tidak same skali..demi my baby..i'll do n accept everything..

Masalah aku yg paling ketara skang nie ialah..aku kurang makan..bukan xde selera cam sesetengah org tue..selera tu ade..tp jadi malas nak makan..ape yg diletakkan depan mate aku..aku makan..tp nak suh aku amik makanan utk di makan..xde la jawabnya..mama pesan..suh aku pakse gak makan..sbb nak bagi tenaga kat badan n utk baby..tp entah la..nak2 bulan pose nie..siang tentu2 takleh makan..tem buke..aku makan sket jer..tak tambah pun..pastu terus tak makan..smpi sahur pun aku minum susu anmum jer..telan folic acid n obimin..pastu dah..pelik nye..siang takdelah lapar..cume dahaga aje lah..but still leh bertahan..hope baby aku pun leh bertahan..Oh God!!...tolongla bagi aku rajin sket utk makan..tolong lah demi aku n anak aku nie..kesian baby..nanti kurus je bile kuar..

**Ibu harap anak ibu kuar nanti dalam keadaan sihat dan sempurna sifatnye..comel macam ibu..tak notty sgt macam ayah..tp kalo rajin macam ayah ..ibu suke..jadik pelukis pelan macam ayah pun ibu tak kisah....smlm,, semalaman ayah tak tido..siapkan kejenye yg melambak..jarang ayah bawak balik keje kt umah..bergulung2 pelan ayah bawak balik..kesian ibu tgk ayah..ayah semakin bekerja keras semenjak tahu baby ade dalam tubuh ibu...die nakkan yg terbaik utk ibu n baby..harap2 kite berdua dapat terus membahagiakan ayah..InsyaAllah...

No comments:

Post a Comment