Pengikut Setia

Wednesday, 2 September 2009

Naik!!!

Ari-ari kite dengar pasal "Naik"..kelmarin dengarnye..harga minyak petrol  naik..wlupun seposen or doploh lime sen....tetap gak di anggap naik..dgr2 beras pun nak naik harga...hal gula tak cukup ni pun aku rasa pasal nak naik jugak la nie..maksud aku naik harga..tambang bas dah naik..harga brg2 pun naik..berat badan aku pun dah naik same nie..(hahaha)..gaji??.. nape tak naik2??...bonus??..kasik la naik same...haihhh...semua ni propaganda...aku dah naik nyampah...semua benda nak naik..ape je yg turun..??Bagi org yg level2 bos..stakat naik 2-3 posen malah kalo nak naik 2-3 ringgit pun..mmg dorang tak terasa..sbb elaun dorang melambak-lambak..gaji pun tak sempat nak usik aku rase2 la..tp yg kuli2 nie..yg gaji ciput2..yg keje kuli2 swasta tu pun..kalo naik 5 sen pun dah sangap beb...contoh macam minyak petrol..tak silap aku Mr. G kate kat pasaran harga die turun..tp..nape harganya kat sini naik...??markup ke ape..??huhuhu..entahla..pakal aku ni tak minat bidang ekonomi je ..kalo tak..mcm2 aku nak bahas kat sini..susah la..kalo gune slogan "Rakyat Di Dahulukan"..maknanya..kalo nak susah n menderita pun rakyat dulu la..nak senang tu..usah mimpi ..tp bab nak susah..anytime..

**agak2..tahun nie..Govmen dapat bonus tak...????( soklan cepu cemas)

3 comments:

  1. nak sgt BERAT BADAN NAIK..waaahhh!!!

    ReplyDelete
  2. ::Syima::
    meh tolong bawakkan perut aku nie meh...dlm tempoh sembilan bulan mesti ko rasa berat badan ko naik..hahaha

    ReplyDelete
  3. semoga dpt la bonus tahun ini. wwwuuuu. kalo tak. g mati la ngan rakyat di dahulu kan. hua hua

    ReplyDelete