Pengikut Setia

Thursday, 16 July 2009

Hari Kedekut SeMalaysia..

Benda nie aku ciplak dari blog akak kesayangan aku...kak Ommy Fairuz...(sowi akak,,cilok idea sket...)..ekceli benda nie jugak aku ade dgr2 dari opismate aku...almaklumlah..aku xde mase nak dengra radio..umah xdek radio lak tue...nak dgr dalam kete...tak sempat..dari umah aku ke opis amik mase 3-5 minit jer...nak dengar radio pun tak sempat..ahaksss..

korang rase2 la kan..benda ni menjadi ke tak???..n bleh ke kite nak ikut pelan cadangan bg menjayakan benda alah nie...???bley ke korang...???..hah..bley ker...???

1) Bancuh minuman anda sendiri pada waktu pagi
- aku mmg minum air masak yg dah tersedia ade di opis.


2)Bawak bekal dari rumah...
- oppsss..tak sempat lak arini...td aku dah terspend RM2..utk beli nasik lemak..alamaakkkkk...!!!


3) Makan di rumah anda daripada keluar untuk membeli makanan atau memesan makanan dari luar
- lunch time nowadays..aku rajin balik umah ..makan kat umah..makan ape yg ade..goreng fries,daging
beger or sosej..


4) Berjalan kaki atau menaiki pengangkutan awam, dan bukannya memandu kereta
- before dis..mmg aku jalan kaki..tp smnjak 2 mnjak nie aku ter'naik' kete lak..almaklumlah..nak
cepat...


5) Memasak sesuatu masakan dengan menggunakan bahan-bahan yang sedia ada di rumah anda
- mujur lah barang dapur umah aku owez ade...mmg masak gune brg2 yg sediaada..


6) Tinggalkan semua wang, kad bank dan kad kredit anda di rumah
-wang aku bawak RM10 je sehari..tu pun jarang luak..kad bank bile tem gaji je gune..kad kredit mmg
aku
tak pakai lansung...

7) Jauhkan diri anda daripada kedai-kedai
- nasib baek la umah n opis aku jauh dari sopping complex...or kedai2...yg ade kafeteria je..tu pun aku
jarang
jenguk...

8) Menyebarkan mesej dengan memberitahu kawan-kawan anda di pejabat atau sekolah, tulis di blog anda, menghantar sms atau e-mel kepada mereka
- aku tulis kat blog ni jelah ekkk...nak sms malass la..wat abes kedit...tu pun kire membazir gak tue...

9)Membuat pertukaran pakaian dengan kawan-kawan anda. Kumpulkan baju-baju dan kasut-kasut yang tidak anda gunakan lagi di rumah dan menukarkan barang-barang tersebut dengan kawan-kawan anda. Barang-barang yang tidak mahu diambil oleh sesiapa boleh didermakan kepada badan-badan kebajikan
- wat mase ni..xdek lagik baju2 yg aku xleh pakai..kalo ade pun aku dah bg kat adik bongsu aku...

10) Menjadi tuan rumah dengan menonton wayang gambar di rumah anda. Anda boleh menonton cerita kegemaran daripada koleksi anda. Sekiranya tetamu yang datang ke rumah anda membawa bersama-sama makanan dari rumah mereka, ini dapat mengelakkan diri anda daripada pergi ke kedai untuk membeli snek.
- mmg jarang tgk wayang..slalu layan dvd kat umah jer..paling tidak..layan astro...

amacam..??korang lak camne..??..leh ke tak berbelanja sehari suntuk nie...??ala..sehari jer...try la ekkk..aku dah kantoi dah RM2 pg td..seb bek RM2 jer..

No comments:

Post a Comment