Pengikut Setia

Monday, 8 June 2009

Terkenang semasa dulu...

seketika ..dlm bosan-bosan nie..
aku sempat lagik berkhayal..
fikiran terbang entah kemana-mana..
bila aku kenang2kan..terasa sgt cepat masa berlalu..
tahun nie..umo aku dah pun masuk 28 thn..
wlupun ramai yg kate aku ni nampak mude..
n siap ade yg tak percaya yg aku nie dah 28thn..
tp aku tetap terasa yg aku nie dah meniti usia..
terasa macam baru semalam jer aku abes persekolahan..
terasa masih baru lagik segala-galanya berlaku..
rindu sungguh aku pade zaman persekolahan yg telah ku tinggalkan..
sudah 11 tahun aku meninggalkan saat-saat kelincahan ku itu..
dan dah macam2 yg aku telah lalui..
rindunye saat2 dapat bersama-sama teman rapat...
Geng2 garfield ku...Nana, Deny, Zila, Aishah n aku..
masing2 sudah membawa haluan sdiri..
Nana sahabat paling karib ku yg kini
sudah bersuami dan mempunyai seorang anak lelaki berusia 2 tahun..
dan kini sedang bertugas sebagai juruteknik di Ipoh.
Deny..jugak sudah bekeluarga..namun belum dikurniakan anak..
Deny bertugas sebagai pramugari MAS
dan dgr khabarnya..Deny kini lumpuh akibat kemalangan..
Zila ..jugak sudah bekeluarga dan baru saja melahirkan anak lelaki yg bernama Adam..
& Aishah..sahabat ku yg paling lincah sewaktu ketika dahulu..
kini meneruskan hidupnya dibidang lakonan demi menyara anak tunggalnya setelah berpisah dgn suaminya 7 tahun lalu..
dan aku...aku disini....yg baru saja menamatkan zaman bujangku pada 3 bulan yg lalu...
Ohhh..rindunya aku pada kawan2 karibku ..
tiada erti sunyi hidupku dengan adanya mereka berempat..
aku ingat lagik dulu..
wlupun kami berlima bukan dari satu aliran yg sama..
tp kami tetap menjalinkan hubungan persahabatan yg sgt2 akrab...
kami digelar..Garfield's Grup..
semuanya kerana kami berlima terlau akrab
dan menggunakan Beg sekolah jenis dan corak yg sama...
(beg garfield yg mcm beg balik kg tue)
aku dan nana satu kelas...amik aliran Sains Kejuruteraan
Deny pula amik kelas Accountancy..
Si Zila n Aishah pula dalam kelas Ekonomi..
Kami akan sentiasa bersama..
waktu rehat, waktu study grup...
n waktu outing jugak..
waktu itu akulah yg menjadi ketua kumpulan...
memandangkan aku yg paling aktif diantara kelima-lima ahli kumpulan..
maklumlah..zaman skolah dulu ..aku antara yg TOP..ahakss..
siapa tak kenal aku..
Zunita bt Sokafly....
sharp shooter netball skolah..
olahragawati skolah...
pelajar paling kuat berlari kat skolah tue...
+ pengawas skolah lagik selama 5 thn berturut-turut
sape tak kenal..(banggenya aku..)
& disebabkan oleh itulah..aku di anggap sbg ketua dlm grup aku..
n dalam grup aku..kitorang ade identiti masing2..
Aku..seperti yg aku cakaplah..seorang yg aktif n kreatif..
Nana....seorang yg very soft hearted, n bijak..
Deny plak..ahli grup aku yg paling cun ..hidung mancung..
muke macam anak mat salleh.berjalan pun ala-ala model..
Aishah..terkenal dgn sikapnye yg lincah. n ske bergaya..
susuk tubuhnye tinggi dan berwajah manis..
N lastly si zila..si specky yg tak byk cakap..
n agak slow dlm grup aku..but she's nice person..
...wah..kalo aku nak cite ttg kawan2 aku nie..
n kisah2 we all mase zaman2 skolah..100 muka surat pun x abes...
so aku rasa..cukup2la aku cite stakat nie...
aku bukan ape..tetibe aku teringat kat dorang2 tue..
skang nie yg masih lagik rajin kntek2 aku..Aishah n Zila jer..
nana owez bz dgn keje.n Deny terus senyap begitu saje...
aku siyesly windu kat dorang sume....
kalaulah aku ade magic...
aku nak dorang4-4 muncul kat depan aku skang...hahaha
aku dah nak balik dah nie..n sblm aku kene lock kat opis nie..
better aku c alip but...
jumpe korang lagik esok..
Tata...

1 comment:

  1. morning ;D
    bilenya bday akak ni? woo dh tue rupanya...alah tp tetap maintain jiwa zaman kanak2 lg. sebabnya tgk la page ni asyik gurlish2 je..hihihihihi

    ReplyDelete