Pengikut Setia

Tuesday, 19 May 2009

PelikTapi Benar!!

memang benda nie agak pelik tp benda nie benar2 terjadi..
aku pun tak paham..geram pun ader sbnrnya
aku ingat kat dunia realiti nie jer ade manusia2 sebegini..
yg penuh hasad dengki dan busuk hati..
rupe-rupenyer..dalam blog pun ade jugak manusia jenis nie..
pelik..pelik..
.
.
benda ni dah byk kali aku dengar n aku baca..
aku dulu penah jugak terima benda2 macam nie..
tapi semuanya dah pun selesai secara damai..
lgpun hal aku tue cume salah faham ajer..
.
.
skang nie..bile aku terbaca beberapa blog..
terutama blog adik-adik aku ( lebey kurang like dat la )
masing-masing bercerita n merungut ttg masalah nie..
masalah blog dorang di datangi makhluk asing ( anonymous)
dah la datang tanpa diundang..
pastu bercerita bukan2 yg boleh menyentuh sensitiviti
dan hak asasi tuan punyer blog..
ape punyer turrr...
xde lansung kesedaran sivik..
.
.
ape masalah dorang2 nie ekceli??..
dah la tak nak gune id sdiri..
pandai pulak korang takut tunjukkan identiti..
setahu aku manusia jenis2 camtu..manusia yg penakut
or bak kate orang perak...
xde t**o..huhuhu..
( eyhh sesuai ker??..kalo utk lelaki sesuai la..)
tp kalo pompuan ..nak gune ayat ape ekkk..??
ape-ape je la..malas aku nak pikir..
.
.
aku ni xde la menyebelahi sesapa..or back up sape2..
cumenyer..pelik la dgn manusia2 camni..
ape dorang dapat ekk.?? nak kate dpt pahala..jauh sekali la..
wei..jgnlah wat benda2 tak pekdah nie..
dah la korang berdosa sakitkan ati orang.
xde rase bersalah ker kt ati korang tu??..
aku penah lalui semua nie..tp pd juz aku take it ezy..
malas nak panjang2 cite..setelkan secara baik..
lagipun x gune la rasenya gado2 dlm blog..
hanya org yg sakit mental jer wat keje camni..
.
.
n aku nak pesan la kepada sesapa yg menjadi mangsa buli di blog nie..
takyah la layan manusia2 jenis ini..buang mase..
abaikan ajer..takpun deletekan kate2 nista dorang tu..
paling senang tukar setting blog korang tue..
so sape2 yg nak leave a comment..kene masukkan email dorang..
lepastu sure xde sape pun terkecuali utk tonjolkan identiti dorang..
so insyaAllah.. masalah camni takkan berulang lagik..
.
.
to all adik2 aku ( terutama : ynaa & gyena )
yg sedang/ telah berperang dgn perasaan sakit ati..
angkara manusia-manusia durjana
bersabarlah sayang2 ku sekalian..
kuatkan semangat n dun ever give up..
biarlah Tuhan saje yg balas dose2 org2 yg wat jahat kat adik2 aku nie..
Berdose dorang tue...!!!
( slalu ayatnyer bunyik camni..Bese Dorang Tu!!!)

4 comments:

  1. sbnrnye kak kan, xperlu dilayan. buat bodo je dgn anon tu. kalo layan mmg seronok dorg tu.

    sy ada gak dulu. syjust ignore, maka syp lah dorg.

    kalo layan, nnti kite gila mcm dorg gak. gagaga

    ReplyDelete
  2. go..go..chaiyok la shis
    memang diaorg tu dengki ngan kami yg memang ala2 diva nikan?
    sebab diaorg x leh dpt apa yg kami dapat sebab tu dengki tak habis...huh..lantak la aiiihh shis, janji gyena happy ngan life skrg ni kan...kan...kan..

    ReplyDelete
  3. btol la Akiss..manusia kurang akal camtu memang patut di abaikan...

    xpe la Gyena..biarla manusia2 tu mengGila b**i kan diri dorang..
    janji kite bahagia...
    hehehe

    ReplyDelete
  4. ada gak org mcm ni kan..??
    memg berani kat belakang je.. huhuhu..

    ReplyDelete