Pengikut Setia

Thursday, 9 April 2009

My Pebret Meals Nowadays..

Aku sbnrnya nak cite sket ttg selera pelik aku lately..nowadays..aku ske sgt layan makan spaghetti..seingat aku ..sejak dari primary school..aku tak penah suke makan spaghetti nie..my kakak angkat dulu pun rajin buat spaghetti..macam2 menu yg melibatkan spaghetti..tp aku tak penah sikitpun terliur...yarkssss!!..

but lately..aku jadi suke plak dgn spaghetti..nak2 kalo dimakan dgn sos bolognese..nyum3...cedap woo..!!!!..1st time aku makan Spaghetti Bolognese mase aku g karoke kat Endah Parade..mase 2 we all order 2 menu..satu Nasik Goreng Cina..satu Spaghetti Bolognese..memangdangkan adik2 aku tak makan spagheti sgt..so dari waste it..aku try la makan..fullamak....shedappnyerrrr!!!

so start from dat day..aku teringin la nak belajar wat sos bolognese tue..ekceli..spaghetti tu leh dapat kat mane2...beli kat pasaraya n rebus jer..tp yg wat sedap ialah sos Bolognese..merata2 aku carik..tp payah lak aku nak jumpe..kalo tem aku tak cari..mesti melambak jer..huh...ampeessss!

so, aritu aku g kat careffour Alamanda..terjumpa la sos Bolognese tu..di jual dalam bentuk botol.Biasela,,sos tentu2 la dalam botol.tp harganya..agak mahal...patutla aku penah dgr mase kecik2 dulu..kalo org yg makan spaghetti ni owang kaye2..hahaha..maw tak kaye kalo harga sos yg hanya bleh di masak 2-3 kali pun dah RM11.90..tp disebabkan aku memang nak sgt..so aku beli la jugak....(pelik jugak dgn selera aku lately...siyes..aku pelik.)


erm..so balik keje tadi..dgn penuh smgt yg berkobar2 nak makan Spaghetti tu..aku pun masakla sos tu..aku buh sdikit ayam yg dipotong dadu halus2..n sdikit tomato..(juz utk penyedap rase)..maka..terhasil lah..


Spaghetti Bolognese


setelah di gaul sebati spaghetti n sos Bolognese..


n yg ini plak..sepinggan Spaghetti yg telah abes dimakan..cume tinggal beberapa kerat tomato ajer...huhuhu..Blurppps!!!..aku kenyang..





**ekceli kenapa ekk skang nie aku ske makan spaghetti nie...???!!

4 comments:

  1. kak danya..
    feez pn gler spaghetti yg dimsk sndri..
    kalo org len msk pn best..
    tp kalo kte msk lg best..huuu...

    dh lame lak x msk spghetti neh..

    ReplyDelete
  2. haaa!danya mengidam kot?..hikhikhik..

    ReplyDelete
  3. sodap makan..huhu

    lamo den x baham mende alah nie..makanan org kaye2 ker..xper pekene sepinggan dah la ..taun lain makan lagi..hehe

    ReplyDelete