Pengikut Setia

Wednesday 23 February 2011

Sabtu :: Mandi Kolam

Jumaat yg lepas..
umah aku dipenuhi dgn sanak saudara
yg datang nun jauh dari Ipoh..*jauh lah sgt kan..
semuanya kerana nak menghadiri majlis bertunang Boy & ira
pd keesokan harinya..
* cite pasal bertunang ade di next entry k..
mmg meriahlah keadaan umah aku last week..
so sabtu tue.. aku dah takde idea nak bawak dorang g mane..
putrajaya nie mmg byk tempat yg best2..
tp aku mati kutu x taw nak bawak dorang g mane..
memandangkan mr. hubby aku keje plak aritu..
so.. memandangkan ade budak2 kan..
aku pun angkut lah dorang ke kolam mandi di Presint 9
**fuhselamattttt~
sile layan gambor aje lah yer..

lame jugak aku layan kan si Alif, fatin & Farish berendam..
dekat 2 jam gak..
smpi mengigil2 budak2 tue..
anak aku .. sejam je aku dah angkut naik..
die kalo tak diangkut..
mmg ske sgt lah men air tu..
hahaha~..
Abes je xtvt di kolam mandi tue..
aku angkut plak dorang g Mydin Subang..
Kebetulan makcik2 aku ade barang nak beli utk dibawa pulang ke IPoh..
Ipoh xde Mydin oke.. so mmg lah dorang agak teruja sket
bile dpt masuk Mydin yg sebesar alam kt Subang tue..kekek~
aku tak beli apepun memandangkan mmg aku xde planning nak beli pape..
niat aku mmg nak bawak dorang jalan2 jer..
punyalah sakan sopim..
smpi kitorang lupe nak makan tengahari,.
last2 dah smpi umah sume dah macam org bosnia kebuluran..
ape lagik..masuk2 umah..terus serang dapur..
bersilat segala bagai menyediakan hidangan makan tghari
yg kami makan pada jam 4 ptg.. *bleyh gtu..
petang tue lepas makan sume dah flat..
terbungkang kepenatan..*tp itu aku je lah..
mlm tue adik bongsu aku lak menyambung tugas bawak makcik2 aku bjalan..
dorang ke Alamanda beramai2 tanpa aku..
aku mmg flat gile2 smpi nak demam aritu..
seb bek lah lepas dah tido.. badan tak jadik demam..
leyh lagik lepak2 borak2 dgn sedara mara..


** seronok bile ade ramai2 kat umah..
xde lah sunyi aje..

5 comments:

  1. eh rumah akak na hr tu presint 9 la kan? ke brape??
    ni kt mane?

    ReplyDelete
  2. na, aku tlg jawab kan. ni kat p. 9. hehehe.


    Jue, patut ah perasan ramai org kat umah jue minggu lepas. bestkan org dtg rumah. membawak rezeki tu, Insya-Allah.

    Alif mcm mana?. dah okey?

    ReplyDelete
  3. bestnya klu rumah ramai org kan jue? ini balik2 muka 3 org penghuni aje. sunyi jgk kdg2 rase tue.

    suke sgt klu my siblings dtg rumah. ngn anak2 diorang semua tue. mmg la rumah sepah. tp suke tgk gelagat bdk2 tuh. dok bergaduh menangis bagai..hahahha..havoc =)

    this weekend my younger sister from jb nk dtg. i like =)

    ReplyDelete
  4. nie dekat2 ngan umah akak na la nie.. dkt dgn food court presint 9 kat klinik kesihatan putrajaya tue.. jue slalu bawak alif anse kalo nak mandi kolam.. :)

    ReplyDelete
  5. ena:: btol3... nie dorang dah balik.. suni ajer.. asik dgr sore alif menangis ajelah kalo nak riuh sket.. ahaha..

    Ann:: oh Ann pun prasan ker?? eyh lupe.. umah kite sblh2.. ahaha..
    tu lah ramai dan riuh rendah..kan.. insyaAllah smoga ade rezeki utk kami..:)

    ReplyDelete