Pengikut Setia

Tuesday 4 January 2011

Peraturan Baru..


Lunch hour tadi..

dengan penuh lemah gemalai ala2 rawkstar..

melangkah menuju ke skool Alif..

niat hati nak jenguk anak teruna aku tue..

nak temankan die main2..

nak suapkan die makan..tu pun kalo die x mkn lagi la..

tp sesampainya aku di muka pintu bilik baby..

pintu tu berkunci... apesal hek..???

pastu ade sorang teacher keluar dari bilik tue..

dia ckp.. Alif tgh tido..

sempat jugaklah aku jenguk kepala mengintai ke dalam bilik..

mmg Alif tgh tido.. lega rase ati..

aku tanye lah teacher tue..

"lunch hour xleh masuk dalam bilik dah ke?"

pastu die cakap..

"skang nie ade peraturan baru kak..

dh takleh nk melawat anak tem lunch hour or lain2 time pun ..

waktu pagi mase hantar & waktu petang mase nak balik jer....

kecuali pd ibu2 yg menyusu badan.. kalo anak akak tak tido..

akak leh amik bawak men kat luar nie..

tp ibu2 mmg tak dibenarkan masuk duk dalam..

takut menganggu bby lain yg tgh tido(maybe)"..

"owh ok!'..pendek je aku jawab..

then aku terus keluar dari skool..

memandangkan Alif tgh lena tido..

aku pun x sampai hati nk kaco die..

lega bile tgk die ok je kat skool..

mungkin dah bleyh menyesuaikan diri..

alhamdulillah~


** dah takleh tgk anak..
aku pun dgn galaknye melangkah ke Pasar Tani..
bukan beli apepun .. saje cuci mate..~

3 comments:

  1. alerr cmtu plakkk..bknnye nk kaco baby2 dlm tu pun..ckp pun slow2..ape laa..diorang xnak wat keje lebey la tu..tp kalau ley bawak ke luar xpe la..

    ReplyDelete
  2. ha'a nadya.. tu lah yg teacher2 kat situ cakap.. tp as long as die bagi kite amik bawak kuar.. oke lah kan.. jgn die tak bagi tengok lansung sudahlah..mmg tak puas ati kalo camtu.. kan..kan.. :)

    ReplyDelete
  3. ish cmtue pulak eik...hurm macam2 hal la sekarang nie...

    ReplyDelete