Pengikut Setia

Thursday, 27 January 2011

Manje betolll.

Lagik skali.. nak bercerita ttg hero aku sorang nie..
smlm balik2 dari skool.. sket punye aktif melasak..
as usual lah.. memulakan hobi bergayut depan tv..
aku dah malas nak tegah.. sbb die mmg takkan peduli..


sambil2 die melasak.. aku pun dgn pantas buat ape yg patut

kemaskan beg skool die.. kumpul kain baju yg nak dibasuh..

basuh pinggan mangkuk kat sinki

& angkat kain baju die ampaian..

semua aku wat laju2..

sbb si kenit tu kalo die perasan aku dah ilang.. mulelah memekak..

gambar kat atas nie gambar die otw nak menolong ibu wat keje..

smpi aku bagi susu pun die wat dek jer..

nak taw die nak wat ape...??

jeng.. jeng.. jeng..!!!

ha nie lah keje die.. memanjat atas sofa..
dan menyebok nak tolong melipat baju yg aku dah angkat td..
rajinkan anak saya..?? rajin menyepah..
selalunya.. die akan campakkan kain baju nie ke bawah sofa..
tp smalam lum sempat die nak wat onar..
aku dah "haip! haip! "kan die..
so die tak jadik lah wat onar..
& bile dh kene "haip! haip!"
maka ini lah jadiknye..

.

.

.

menangislah die.. kesian lah plak tengok..
die nie bukan leyh di tinggikan sore sket..
mulelah melaung sepenuh perasaan..
manja sungguhhhhhhh!!
aku as ibu yg sgt penyayang n ske membuli si kenit itu..
dgn laju2 jugak memujuk supaya die diam..

last2.. aku terus sumbat susu jer..
barulah die diam dan duduk baring dgn penuh ke"behave"an..
dan aku pun dapatlah menyetel lipat kain baju dgn aman..



** tiada ulasan lebih lanjut.. :)

No comments:

Post a Comment