Pengikut Setia

Wednesday 26 January 2011

Harap Tak Serius!!

smlm..mase duk baring2 sebelah Alif..
aku duk belek lah lobang tinge anak aku tue..
nampak cam ade darah kering..
kat sblh tinge kiri.. aku?? suspen ofkos..
terus amik cotton bud.. jolok2 dalam tinge die..
yes.. ianya darah.. darah yg dah nak kering..
tetibe ati rase tak sedap..
mulelah pikir bukan2..
kelmarin.. isnin malam.. Alif jatuh..
jatuh terlentang ke lantai..
semua gara2 nak tunjuk hero
lepas tangan mase duk berdiri kat tepi sofa..
berdentummm lah.. :(
aku pun tak sempat nak sambut
sbb mase tue tgh kat dapur wat susu..
die menangis.. n aku pun laju2 pujuk
sambil gosok belakang kepala yg berdentum tue..
siap tuam dgn kain yg dicelup dgn air suam..
pastu die diam.. dah tak nangis sbb dah dipujuk..
tp adekah darah kering dalam tinge Alif tue..
ade kaitan dgn kes jatuh tue..??
or mmg tinge die luke sebab lain..??
menangis aku mlm td memikirkan yg bukan2..
risau sgt2.. takut sumting bad happen..
manalah taw kesan dr hentakan tue
berlaku pendarahan kat mane2..
nauzubillah... takmo pikir bukan2 pelishhhh!!
dah inform kat ayah.. ayah kate xde pape..
tp kalo jadi pape..?? camane..??
ishh.. setanirojimmmmm.. sila nyah jauh2..
jgn nak serabutkan kepala aku..
bisikkan yg bukan2 di telingaku..
insyaAllah anak aku xde pape..
die ok..die sihat..
insyaAllah..

** nak bawak Alif g check up ..
smlm lupe nak tanye..
tp so far die nampak ok..
leyh senyum.,.leyh membebel as usual
xde meragam or menunjukkan kesakitan
but who knows..kan?? ..
nak bawak check ke tak nak.. ??
iskkkk~

4 comments:

  1. harap takda apa2 jadikk..jangan pk bukan2 okkay...aliff kan hero..^_^

    ReplyDelete
  2. Jue,

    dulu kaisya selalu jatuh. jatuh sikit pun p bwk pegi hospital. smpai org2 emergency hospital tu dah bole kenal haku. haha.

    tp as time goes by n kaisya pun dah besar (>10mth) jatuh2 sikit tu dah tak pk yg buruk2 dah as long dia ok n aktif.

    but in ur case, kalau ada darah n tak sure darah tu dr mana, better pegi check. at least apa2 hal kita tau awal.

    ReplyDelete
  3. klu nak elakkan rse was2 lbh baik akak bwk pegi klinik untuk checkup..tp rsenye kanak2 nak membesar mcm tu la..jatuh sana sini...

    ReplyDelete