Pengikut Setia

Friday, 14 January 2011

Alif - 10 mth

Alhamdulillah..
esok genap 10 bulan umo saya..
bermakna dah 10 bulan sy idup kt dunia nie dgn ibu & ayah sy..
sekejap jer mase berlalu .. smpi sy sdiri tak teringat bile sy mule2 pandai menangis..
bile mule2 sy pandai meniarap dan merangkak..
yg sy tahu skang nie.. sy dh semakin mbesar..
sy dah makin kuat makan.. smpi ibu panggil sy Dak Demoks
saya dah mule pandai nak panjat sofa kat umah hingga buat ibu sy menjerit2
ibu cuak.. ibu takut sy jatuh.. padahal sy oke jer..
sy kan hero..mestilah panjat memanjat..
skang nie sy dah leyh merangkak seluruh umah sy tanpa bantuan ibu..
sy leyh capai remote Astro kat tepi tv tanpa perlu ibu tolong2 lg macam dulu..
sy dah leyh duduk sendiri.. tak payah ibu pegang2 dah..
kadang2 sy berdiri sendiri smbil bergayut kat kerusi.
mmg kompom ibu jadik histeria kalo die nampak sy dalam keadaan macam tue..
ibu mmg slalu cuak lebih.. tapi ayah sy kool jer..
anak lelaki lah katekan..tak lasak.. bukan lelaki namenyer....
i luv u lah ayah.. :)
tp i still luv ibu jugak sbb ibu slalu bawak sy jalan2..
sy nie mmg kuat berjalan.. same cam ibu sy..
kalo duk kat umah sy rase borink..
sy rase macam katak duk bawah tempurung jer..
tp bile ibu siap2kan sy.. bawak sy jalan2.. sy sgt suke..
sebab tu setiap kali kuar pintu umah.. sy dah tersengih2.
ibu slalu cakap kat sy setiap kali sy nak dibawa berjalan..

"amboi ..kalo berjalan.. suka sgt lah tue.. sengih2..kalo duk umah..merengek2 jer."

kalolah sy bleh bagitahu kat ibu..sy nak bgtahu yang
sy nie ikut pangai ibu..kuat berjalan..hahaha~
Tok ma lak kate sy nie manja..
ofkos lah sy manja.. sy kan cucu kesayangan Tok Ma..
maksu kate muke sy same macam muke maksu mase kecik..
padahal maksu yg perasan sbb maksu tgk sy nie comel dan emsem.. :p~
so far sy belum lagik tumbuh wlupun sebatang gigi..
tp sy dah leyh mengunyah biskut yg ibu beli.. dasatkan sy..
berjalan pun sy belum pandai lagik..tp kalo dibantu oleh ayah & ibu..sy mmg terer..
sy cume terer memanjat dan membuat satu rumah berterabur jer..
n sudah pastilah sy sgt terer mbuat kepala ibu sy pening dgn pangai sy nie..sowi ibu..;)
sy mmg lebih rapat dgn ayah sy .. sbb ayah sy sgt sporting..
sy nak memanjat ke.. nak tergolek ke.. nk tertiarap ker.. ayah sy ok jer
tp ibu tak .. sket2 ..No Alif.!!. sket2 .. No Alif!!
ibu sgt tak sporting..tp sy tau ibu sygkan sy sgt2..
mase sy sakit ibu yg banyak jaga sy lebih dari ayah jaga sy..
apepun sy sayang ibu & ayah sy..


ni lah gambar2 posing maut &seksi dari sy.. ensem kan sy..??


ni plak gambar sy dgn ibu dan ayah sy...

sy ♥ ibu & ayah sangat2....
mmmuahhhhhhh!!

1 comment:

  1. Happy 10mth Bday Dak Demoks!!



    Memang anak ayah ni. Muka dia pun banyak serupa muka ayah. Ngeeee..

    ReplyDelete