Pengikut Setia

Tuesday 9 November 2010

Day 1~

Aku amik idea nak wat task nie dari Pn. Hidayu.. tgk macam best jer.. so tak salah rasanya menjoinkan diri same2 wat task nie.. hehehe.. now lets me start..
Task Day 1 - A recent picture of you and 15 interesting facts about yourself.
.
.
.
.
My Recent picture

This is my latest pic(wif my son)...taken on Sunday,7th Nov 2010 around 5.30pm to 7.00pm at Taman Botani Putrajaya

.

.

.

& 15 Interesting Fact About ME

1. sgt ske berjalan a.k.a window sopim, ronda-ronda kotaraya n etc..it juz like theraphy for myself..ahakss..

2. ske makan pizza.. sgt sukeeee..(lunch tadi baru lepas santap pizza..nyummm3 )

3. tak ske wat keje lambat2.. kalo leyh semuanya nak disiapkan cepat2..

4. ske bersukan.. sgt suke netball,handball and tampar ball.. ahakss.. volley ball lah..dulu mase zaman2 skolah pernah merangkul gelaran olahragawati utk beberapa kali kerana terlalu aktif bersukan dan memenangi byk acara sukan smpi my mom penah bising sbb asyik g training sukan aje hari2.. smpi tak ingat nak belajar.. but alhamdulillah.. antara akademik n ko-ko.. 2-2nya aku seimbangkan..

5. mase zaman skolah, aku ada 1 grup.. 5 orang sumenya.. grup aku kelima-limanya sebaya..cume berlainan aliran jer.. kami sentiasa bersama2.. trendmark kami adalah.. pakai beg garfield yg ala-ala beg balik kampung yg penah popular satu mase dulu.. skang nie kelima-limanya dah bekeluarga n bekerjaya..

6. sgt ske dgn math/kira-kira/ilmu hisab.. kalo stakat tambah, tolak , darab & bahagi.. men calculate gune kepala otak jer.. smpi ade yg cakap aku nie tertelan calculator kerana mampu mengira sesuatu figure dgn pantas..

7. cita-cita aku masa kecik nak jadi nurse.. tp disebabkan aku penakut darah.. aku tukar cita-cita.. nak jadik engineer plak.. so mase skolah.. aku amik aliran sains kejuruteraan..lebih kepada civil engineering.. tp belajar smpi peringkat diploma jer.. so x dapat lah nak jadik engineer.. n now.. aku bekerja as asst. enforcement officer di govmen sector..dah hampir 5 tahun keje duk enforce aje.. :)

8. Pebret kaler aku adalah hijau.. y hijau?? ntah.. tp aku sgt suke hijau.. maybe ijau tue beri ketenangan pada mata aku nie.. rase relax..

9. pernah bercinta utk satu tempoh yg agak lame mase bujang2 dulu.. kalo tak silap hampir 6 tahun ( sejak usia 19thn sampi 24thn) .. tp jodoh tak kesampaian dan kini kami membawa haluan masing2.. (aku sdiri dah bekeluarga).. dia?? entah~..

10. seorang yg independent..agak selamba, sedikit pendiam(utk beberapa hal).. funny.. stubborn.. simple.. but sumtimes a lil bit moody.. normal la kan~

11. sdg addicted to facebook.. tak dapat byk .. sehari mesti kene bukak fesbuk sekali.. kejap pun jadi.. janji bukak fb..

12. ske surf internet, berblogging, tp tak bape ske men game.. love baby/kids.. ske collect keychain, n ske snapping picture/photogediks..

13. tak ske dgn manusia2 yg penyibuk, pendengki, ske jaga tepi kain org tanpa sebab, penipu,pencurang, pemutarbelit n etc...

14.oh ya.. aku anak sulung dalam keluarga.. mempunyai seorang adik lelaki dan seorang adik perempuan.. beza usia aku dgn adik lelaki 7thn.. dan beza usia aku dgn adik pompuan adalah 10thn.. hampir2 menjadi anak tunggal tp sempat merasa selama 7thn jer.. pastu mama n abah dah bagi adik.. huhuw~..

15. having baby named Alif Rayyan Rafiqi, 8 months old n hubby .. Amir Hamzah,28 years old .. married almost 2 years( another 4 months to go ).. after 2 years & 3 months engaged.. n 10 months couple.. so total tempoh perhubungan dan perkenalan kami dari stat kenal/kapel hingga sekarang adalah 4 years 9 months..n ooppss lupe nak bitau.. i'm 29th.. another 2 months jer nak masuk 3 series.. hehehe~

No comments:

Post a Comment