Pengikut Setia

Wednesday, 10 November 2010

Budak Demokkk !!

Ske sgt wat muke pelik..
Budak demok atas nie skang nie bukan main panjang akal..
manja pun yer jugak..
dah pandai dah nak bergayut kat kaki ibu & ayah..
pantang betol nampak ibu n ayah bersiap2.. die mulelah histeria..
bukan histeria kene rasuk dek puaka niyang rapik..
tp histeria sbb tgk ibu ayah dah pakai cantik2..
tp die duk bushuk masham lagik tak siap2..
ha.. ni la pangai anak teruna aku sowang nie..
lagi beberapa hari genaplah umo die 8 bulan..
tp die punya peel dah macam budak besar..
dah pandai nak menyahut kalo kite duk panggil2 die..
kalo aku & ayah die cakap "bye bye"..
die pun terkinja2 lah smbil jerit ngade2 suh amik die skali..
cume seperkara yg senang dalam nak menguruskan alif nie..
die mmg senang lelap.. janji perut kenyang..
xdelah nak kene kelek ke hulu ke hilir dulu nak bagi tido..
asal letak pale jer.. hanyut la die..
mmg tak byk bunyik..
tp kalo die tak tido..mmg mulut die byk bunyik..
ade je lah yg die duk bebelkan..
ntahape2 lah die cakap..aku pun layankan aje..
n die nie jenis takleh tinggi sore sket.. jenis cepat terasa hati..
kadang2 aku jerit sket pun ..
die dah jebik macam aku nie marahkan die plak..
tp satu jer spesel.. die bukan jenis terus nangis melaung2..
die jebik2 jer.. bile die tgk aku sengih.. die pun tak jadilah nangis..
so bukanlah type of cenggeng sgt.. :)
haihhh anak aku..macam2 hal..

5 comments:

  1. tapi ryan kalo nak tdo kena berdondang sayang..
    skg da bp kg ntah..ayah dier la ulik mayang..
    xlarat la..lenguh..haha

    ReplyDelete
  2. alif takyah nyanyi2 pun senang lelap..hehehe... taw takpe.. alif mase 6 bulan je dah 9kg.. skang dah 8 bulan.. tak taw lah.. mmg lenguh nak pangku lame2.. seb bek die dah pandai wat hal sdiri.. men dalam walker ke hulu ke hilir sdiri..ibu die pantau dari jauh jer..

    ReplyDelete
  3. komen yg pendek dr mummy....
    geram n x puas jumpe kejap ritu......
    hug n kiss 4 u aliff tayunk...

    ReplyDelete
  4. bil anak dh pandai memberi respon
    mmg suka hati
    nak main2 pun seronok
    jue, alif dah bleh gelak start
    start umur bape dia gelak erk
    gelak yg berbunyi, mcm kita ketawa

    ReplyDelete
  5. Dayu :
    alif start leyh mengekek gelak ketawa mase awal2 nak masuk 4 bulan.. skang nie kalo ketawa.. terbahak2 dah.. macam owang tue.. die mmg ske senyum.. mmg murah dgn senyuman.. kite senyum je kat die.. mesti die senyum balik.. tak yah nak agah2 sgt.. mmg sgt senang tersenyum.. ikut ibu die ni la kut.. eheheehe~

    Mummy :
    sile turun ke Putrajaya yer utk bergomol puas2 dgn anak mummy sowang nie..

    ReplyDelete