Pengikut Setia

Tuesday 19 October 2010

Sakit-sangat-sangat !!

Nie nak cite pasal malam td punye hal..
tepat jam 3pg.. tetibe jer perut aku sakit..
senak sgt2 kat ulu hati..
terus aku melompat g jam***..
tp nothing happen lol..xde benda yg kuar pun..
(wat letih aku jer push2.. dah macam nak beranak dah..)
n then aku naik atas katil..
dgn niat nak sambung tido...
tp.... hampa..
senak perut aku semakin menjadi-jadi..
tertonggeng ,berguling, semua gaya aku dah wat..
tp still sakit sgt2..tabley tahan
aku mintak tolong teman sekatil utk tolong urutkan..
tp.. umpama mintak tolong dari org yg mengigau..
lain yg di suruh.. lain yg di buat..( geram btol..)
dekat sejam jugaklah aku berguling2 menahan sakit..
mungkih aku keracunan makanan..??
mungkin tidak....tp kenapa ekk..??
last2 kul 4.30pg.. aku nekad g terjah bilik mom aku..
dgn berbekalkan minyak angin di tgn..
dan muke yg cemei mintak simpati..
aku mintak mom aku tolong urutkan..
mulianya hati seorang ibu..
kasihnya die kepada aku..
wlupun kadang2 die asik membebel dgn aku..
itu tak kene.. ini tak kene..
tp mom tetap dgn lapang dada
& penuh tanggujawab.. cuba membantu aku yg tgh sakit..
diurutnya perut aku..belakang aku..
hampir 15 minit jugaklah aku di massage mom..
lepas setel diurut.. aku terasa lega sdikit
dah mampu kentut.. tottt! n sendawa burp!!
legalah sket bile angin dah selamat kuar..
tp kul 5 pg tue.. sakit datang balik..
senakkkkk sgt2.. makin sakit lak rasenya..
haihhhhh!!. aku rase smpi dah nak menangis..
tak bleh bertahan lagik..
terus keluar dari bilik n berbaring kat sofa di ruang tamu..
cube gak sekali dua utk pejamkan mate..
tp still tak mampu nak perdayakan perutku yg tgh sakit nie..
dalam kul 6pg.. tetiba mom keluar dari biliknya..
mom bangun utk buatkan susu Alif..
n mom nampak aku tersadai kat sofa..
tak lame lepas tue, mom bawakkan aku segelas air suam..
die suh aku minum smpi abes..
aku pun dah tak pikir panjang..pikir nak baik je..
terus sekali shoot jer.. abeskan air tue..
tp apesal lak rase air tue pelik smacam..
ptoiiiiiii...pahittttt!!!..
bile aku tanye mom.. die kate .. tue air minyak cak kapak..
umangaiiiiiiiiii !!.. patut lah taksadap..huhuw~
setengah jam lepas tue aku terasa macam ade sumting
bergelodak dari ulu hati ke paras tekak aku..
terus aku berlari ke sinki dapur..
apalagi... bersembur kebabooooo lah aku muntah
abes seluruh isi perut aku..
penuh satu sinki dgn isi perut aku (sile jgn bayangkan )..
lepas berjaya menyembur semua tue..
sakit perut aku ilang sdikit demi sdikit..
aku pun terus masuk ke bilik n sambung tido..
tak berdaya dah rasenya..rase maw pingsan.
n pagi tadi.. bile bangun nak g keje..
aku tgk ade tompokan blood di cadar..
OMG!! i'm period upenyer..
patotlah sakit sangat perut aku malam td..
Sesungut... opsss senggugut rupe-rupenyerrr...
hurm...~sigh~


** thanx to Mom sbb dah cuba sedaya utk membantu anakmu ini sepanjang mlm td.. wlupun anak mu ini sudah punyai teman hidup, sekatil, setilam, sebantal.. tp nyatanya anak mu ini masih perlukan perhatian dan bantuan dari mu jua, wahai ibu..dan ternyata teman sehidup semati yg ada belum tentu mampu berjaga dan menjaga aku sebaik mu wahai ibuku..

No comments:

Post a Comment