Pengikut Setia

Saturday, 2 October 2010

Comel sgt ker??...semangat sgt ker badan aku nie..??

ini gambar ayah & ibu aku mase kecik.. yg tengah2 tue aku la..

nie ayah aku..


n dis is my ibu..


comel ker..??




Pegi sane sini..
semua org duk tegor..
comeiiii nyer baby!!
pakcik2.. makcik2.. abg2.. akak2.. ade yg aku tak kenal pun cakap..
"comeii nyer die..."
comeii sgt ker aku nie..?? aku rase.. bese2 jer..
aku slalu dengar ibu aku tanya kat TokMa aku..
"comeiii sgt ke die nie smpi org asyik tego comeii2 jer.. org tgk biase jer.."
kan aku cakap.. aku nie bese jer...
ibu aku pun slalu cakap benda yg same..
selalunya.. ayah aku yg akan cakap aku nie comel..
mungkin sbb muke aku lebih mirip dgn muke ayah..
so kalo ade yg kate aku nie comeii..
maknanya ayah aku tue comeiii la kan.. sbb muke aku macam muke die..
prasan betol lah ayah aku tue kan... hehehe..

kadang2 org tego..
"semangatnya badan baby nie.."
semangat sgt ker..??
aku rase biase jer.. selim jer..
skang aku baru 6 bulan..
berat aku baru dekat2 nak masuk 9kg..
standard la kan.. minum susu dutch lady..
kat klinik kalo g check up ..
nurse slalu cakap aku debab.. debab ker..??
aku selalu dengar ibu aku pun slalu cakap..
"semangat sangat ke Alif nie..??"
"ibu tgk same besar jer dgn baby2 lain.."
mungkin sbb ibu hari2 tgk Alif..
sbb tue ibu tak perasan..mungkin lah kot..

Hurm.. kepada yg sudi cakap aku ni COMEI
terima kasih banyak2..
semua yg ada pada aku nie adalah anugerah Tuhan..
semua baby kat muka bumi nie comei2 sbnrnya..
terpulang kepada individu yg menilainya..

* aku penah dengar ayah tanye ibu..

Ayah: penah tak awak terfikir akan dapat anak yg comei??
Ibu: penah jugak...:)
Ayah: kenapa?
Ibu: sebab sy kan comeii.. mesti la anak comei..
Ayah: tapi kalo harap awak sorang.. xkan dapat comei macam Alif..
Ibu: Apsal plak??..(tak puas hati)
Ayah: sebab sy lagik comei dari awak.. so alif comei ikut sy.. hahaha.

ibu mencemik muke sambil berkata-kata dalam hati "2-2 pun perasan comei.."

comei ke tidak aku nie.. hanya Allah yg tahu...
kerana aku manusia ciptaanNya
mungkin aku comei di mata ibu & ayah aku..
di pandangan ahli keluarga aku..
mungkin tidak di mata org lain..
apepun.. syukur alhamdulillah dgn ape yg dikurniakan..:)

5 comments:

  1. comellah....ape pulak biasa2 je....
    tu dia muka ikut muka ayah dia tu...hehe

    ReplyDelete
  2. ye ke.. ? aku nie tgk die macam biase jer.. mungkin sbb ari2 duk tgk kowt... tu yg tak de rase pape..bile tgk anak org lain.. comel jer.. hehehe..

    bese la manusia.. tak penah cukup dgn ape yg ade.. (sedar pun)..
    apepun.. thanx sgt2 sbb sudi kate anak aku comeiiii.. hehehe

    ReplyDelete