Pengikut Setia

Friday, 15 October 2010

Arini Genap 7 bulan

hari ni Alif genap 7 bulan..
sekejap jer mase berlalu..
aritu baru 6 bulan.. nie dah 7 bulan..
dah makin panjang akal die.. dah makin byk kerenah die..

tghari td aku balik umah ..
nampak die tgh laju bergerak
dari satu tempat ke satu tmpat dgn walker die tue..
semua tempat die nak tawaf.. dah tak terkejar..
nampak aku jer die terus hulur tangan minta didukung..
haihhh.. anak ibu.. anak ibu..

3 hari yg lepas .. alif kene cibirrrr...
susah gak ati aku nak melayan peel die..
menagis ajer.. nak basuh poopoo pun seksa..
pedih agaknya.. smpi melecet montot..
seb bek la ibu & ayahnya nie lekas2 bawak g klinik..
doc kate kesan daripada makan buah/air buah..
(yess!! memang AKU ade bagi die makan buah mase kenduri sepupu aku aritu)
mmg salah aku .. dan aku mengaku salah..
jenuh ayah die bebelkan aku..
marah betul die bile aku menyebabkan anak die sakett..
macamlah anak die sorang.. kan??
tapi aku ni yg degil.. org kate jangan.. aku bagi jugak..
bukan pe.. kesian tgk anak terkebil2 nak mintak disuapkan..
tp bile dah jadik camni.. nyesal lah pulak..
lagik kesian bile tgk die menagis menahan pedih dibontot..
tak sanggup melihat wajah sayu anak aku bile menahan kesakitan..
tak sanggup telinga nak mendengar tangisan si debab itu lagi..
tak senang ati ini bile tgk .. die tak ceria seperti biase..
kadang2 die berusaha jgk utk senyum..
mungkin die nak kate pada kami..
" Ibu.. ayah.. Alif oke.. Alif sakit sket jer.. ayah dgn ibu jgn susah ati yer.."
kesiannya kat anak ibu nie..

alhamdulillah.. arini alif dah sembuh dari cirbirr..
montot pun dah tak merah2 n melecet lagik..
ibu lega sangat-sangat..
so.. from now on(till umo die stahun)
aku takkan bagi die makan bukan2 lagik..
ibu promise to Alif..Ok!..

1 comment: