Pengikut Setia

Friday 2 July 2010

Perasan Tak??

Perasan tak..??
mase bujang2 dulu.. org ade pakwe.. kite pun nak ade pakwe..
tak cukup sorang .. kadang2 smpi ade 2-3 pakwe.. huhuhu(bkn aku k)
kalo kite dating kat mana-mana..
mesti kite jumpa kapel lain pun ade dating kat situ juga..
almaklum lah tempat tue mmg port org dating.. so tak hairanlah kan..
(dalam hati ku berkata-kata)

Perasan tak..??
mase tem kite bertunang dulu..
melambak jugaklah org yg nak bertunang pada time tue..
hai dah takde time lain ke..?? nak tiru aku le tue..
tema kaler purple.. ade jugak yg ikut nak kaler purple..
siap sejibik tema same kaler..
apesal sebok2 nak bertunang jugak tem tue kan..
macam dah takde tem lain & takde tema kaler lain..
(hati kecilku berkata-kata lagik)

Perasan tak??
mase tem kite nak kawen dulu..
tem tue jugak melambak2 ade org nak kenduri kawen sana sini..
haihhhh!! nie yg lemah nie.. aku nak kawen. dorang pun nak kawen..
semuanye sebok nak kawen ..
sana kenduri kawen.. sini kenduri kawen..
aku sangkakan .. aku sorang je la yg akan kawen pada tarikh tu..
rupe-rupenye.. ramai lagik yg nak kawen jugak..
hurm.. lemah!!!!

tak cukup dgn tue..
Perasan tak..??
bile tem kite ngandung..
jalan sana sini.. punyalah ramai jugak yg membuyung..
sana sini nampak org duk mengusung perut..
hai.. ramai betul org buat anak tahun nie kan..??
(sebok2 aje aku.. ske ati dorang la..)
pegi check up kat klinik pun.. kiri kanan..
depan belakang.. ramainye org mengandung??

lepas tue..
perasan tak..??
bile dah lepas beranak..
duk usung baby dalam stroller kat mane2 pasaraya..
punyelah ramai jugak yg duk tolak anak same..
stroller sini.. stroller sana..
kadang-kadang siap jumpe stroller yg serupa..
tgk baby sane bulat..tgk baby sini comei..
rase macam kat sekeliling semuanya duk kendung baby aje..
(baru perasan.. mane2 yg ngandung same2 dgn aku dulu..
sumenya ramai yg dah meletup juge..)

aku penah tanya kat laki aku ttg sume2 nie..

"awak perasan tak??"


laki aku kate..

" mmg la.. dulu mase awk bujang & tgh bercinta.. awak nampak & perhatikan org yg duk bercinta aje.. sbb tue la awk rase ramai sgt yg duk sonok bercinta macam awak .. mase tue.. awk mane kesah pun org nak bertunang ke.. nak kawen ke.. nak ngandung ke.. nak beranak ke.. sbb mase tue dunia awak.. dunia bercinta je.. bile awak bertunang.. benda yg sama jugak yg berlaku.. awak lebih tertumpu pada org yg nk bertunang macama awk..sama jugak bile awak dah kawen.. dah ngandung.. & dah beranak..."

ekceli mmg semua org akan lalui proses yg same.. cume sblm benda tue berlaku.. kite tak penah kesah n amik taw pun.. bile smpi waktunya benda tue berlaku pada kite.. barulah kite sedar.. yg ramai lagik org duk dalam situasi yg same macam kite.. cume perasan atau tak jer.. agak2 korang.. korang perasan tak tentang sume nie..??

No comments:

Post a Comment