Pengikut Setia

Wednesday, 30 June 2010

Rindu Di Kejauhan


Baru 3 hari meningalkan Alif di kg.. ati aku dah mule merinduinya.. terbayang2 keletah si Jogentol (nama panggilan neneknye(abah aku)) tue .. nak2 lagi terdengar mulut die mengomel ntahapebahase pun aku tak taw.. so cute.. skang nie mama aku kate dah pandai nak mencapai barang.. & mulut pun dah laju nak menyembang2.. cume bahasanye jer gune bahasa die.. hahaha.. paling aku tak leh lupa.. bile setiap kali die nangis.. mule la kuar perkataan2 mengada-ngada die.. "ma-ma-ma, bah-bah-bah,ne-ne-ne" .. ntah apelah maknenya tue.. penah skali mama aku suakan puting masuk mulut die.. belum sempat ape2 die dah tolak.. siap mulut bunyik "yah..~" macam menunjukkan perkataan "tak payah".. kalo tem mandi plak.. mesti nangis2 sambil bunyik "ne-ne" .. macam nak cakap "tak nak" .. hihihi.. lucu lah Alif nie.. ade skali tue aku marahkan die sbb die merengek2 manje sgt.. terus die menangis.. pastu ayah die pun terus angkat nak pujuk.. sambil sandar kepala die kat bahu ayahnye.. die jebik2 mulut sambil bunyik "ebbah-ebbah".. cam bunyik abah jer.. pandai tue nak ngadu.. hihii.. so sweet of my son.. rindu sgt2 kat die.. aksi die menunggang motor pun masih terbayang2 kat mate aku nie.. ( sbb die ske sgt angkat 2-2 tangan die, dgn kaki2 skali naik ke atas ).. bile aku turunkan tangan2 die tue.. die still gak nak naikkan.. mmg kelakar la anak aku sorang tue..


tak sabar nak balik amik die minggu depan.. cepatlah mase berlalu.. :)

No comments:

Post a Comment