Pengikut Setia

Wednesday 26 May 2010

Alif Oh Alif ..

Lagi cerita ttg anak teruna aku .. si Alif .. Alif nie nampaknye jenis cepat belajar .. semalam .. sebelum die bergerak balik ipoh .. aku sempat mengetest power si Alif nie .. sblm nie mmg dah nampak potensi2 utk Alif cepat meniarap .. & mmg Alif sgt selesa kalo tido dalam keadaan meniarap .. nak2 bile die dah kenyang .. tp kali nie aku test bagi die meniarap tem die celik mate .. tgklah gambar kat bawah nie .. Alif berusaha keraskan tengkuk die .. berkali2 die mengangkat tengkut die yg baru belajar2 nak mengeras tue .. Alif berkeadaan begini lebih kurang dalam 5-10 minit camtu .. sengaja aku biarkan .. aku nak tengok selama mane alif mampu bertahan ..
agak lucu melihat Alif yg berusaha keras utk belajar meniarap .. sesekali kesian jugak melihat die seolah2 kepenatan berusaha mengekalkan kedudukannya itu .. apepun Alif ttp mantain cute .. hahaha ..
dan inilah hasilnya setelah hampir 10 minit bertungkus lumus .. Alif akhirnya surrender .. menangis die kepenatan .. aku yg berhati lembut bak sutera nie .. terus memangku die kerana tak smpi ati nak biarkan Alif terus menangis ..

Muke Alif lepas di pujuk

Apepun aku gembira melihat perkembangan Alif hari demi hari .. bermula dari ketawa .. kini Alif dah mula pandai meniarap pula .. tak sabar rasanya nak tgk Alif merangkak , berjalan dan berlari .. pantaslah masa berlalu .. & cepatlah membesar wahai anak ibu ..

1 comment: