Pengikut Setia

Saturday, 8 August 2009

Mee Maggi Sedap Dimakan..

Arini aku rase sgt2 malas..malas nak wat pape..td bile hubby ku balik..die terus nak makan..so aku hidangkan la sup ayam yg aku masak tghari td..sapannnnnn...licin sup tu..tp my hubby masih lapar lagikk..die minta aku masakkan sesuatu utk die..wat de stomach la my lalink nie..huhuhu..so aku dah takde bahan nak masak kecuali..mee maggi..++ aku tgh dalam mood malas nak memasak..so..dengan sepantas kilat aku masakkan meggi..maggi yg aku gune adalah maggi perisa original..n dats my pebret flava ekceli..but di ulang sekali lagi..aku hanya akan mkn maggi bile betul2 terdesak jer..bukanlah makanan pebret aku sbnr2nya...dan ni lah hasilnye...special for my beloved hubby..

cara-cara penyediaan:-
-Masukkan air dalam periuk bersaiz kecik(cukup utk 1 bungkus maggi)
dan panaskan sehingga mendidih..
-Masukkan mee maggi dalam air yg dah mendidih tu..biarkan ia kembang sket baru masuk perencah..

-Pastu masukkan telor, sdikit cili bangladesh(cili padi ekceli)..n fish ball.....
-Biarkan seketika hingga sebati..dan kembang semangkukk..
-Masukkan dalam mangkuk..dan hidangkan..

-Selesai...dan blehla dimakan

1 comment:

  1. alamak....peberet gile nih!antor le cni cket yek..huhuhu


    pls.....

    ReplyDelete