Pengikut Setia

Thursday, 6 August 2009

Aku dari 03..

aku ni ke'..bukey ghapo la weii..ghama duk nanyo aku.. ghoyak kato aku anok jati kelate ko oghe mano?..aku ghasolah..rama oghe tok setuju kalu kato aku anok jati kelate..pasa apo..aku ni lahir jah kat kelate tu..ma' aku ghoyak..tubik2 dari peruk yo',aku sempak duk kelate 5 bule' jah..pahtu aku pun ma' n abah aku bawok kelik duk peghok..pasa abah aku oghe peghok..kijo pun di peghok jugok..aku skoloh dari derjoh 1 sapa lah ko masuk ipta..sumo di peghok..tadok satu pun hok bulih nok kato aku ni anok jati kelate..cumonyo mek nga we' aku jah hok duk tingga di kelate tu..aku pun tok ghajin kelik kelate kecoli kalu ado bekwoh sedaro maro ko..rayo poso ko..rayo aji ko..baghu la aku n femili kelik denu'..kalo tidok..xdok la nok kelik2 nyo..nok2 loni aku doh kijo di putrajaya ...doh nikoh n doh duk nga tok laki..ko la malah nok kelik..kalu kelik pun aku kelik umoh ma' aku di Ipoh..pahtu kalu ma' aku ghaso nok kelik kelate baghu la aku jadi dreba jo' bowok keto kelik kelate..pasa ma' aku takdok lesen keto..bowok keto pun yo tok reti..abah aku tok ghajin kelik..pasa yo kijo sokmo..maso cuti skoloh ko yo tokleh nok cuti..kijo doploh pak je'..abah aku ke' kijo dreba bah ekspreh..tem cuti la ghama oghe nok kelik kampung..kalu abah aku cuti..sapo pulok hok nok ganti bawok bah tu..aku ni ke' wlupun besa n skoloh blako di peghok..tp no ic aku tetap 03..ic jah..kecek kelate pun tok gheti mano..bulih la sikik2..doh mugo aku tok kecek sokmo2..mano nok panda'..dih..sumbak sunggoh..ni rayo poso ni ma' aku ghoyak kato nok kelik rayo kelate..tok laki aku pun lepah nikoh tak ghajin lagi kelik kelate..de' molek la kalu nok kelik kelate rayo2 nie..aku stuju sangak la..bulih aku bawok tok laki aku skali..nok buwi kena2 pokcik2 n mokcik aku hok ado denu'..sedaro maro aku ghama ke' denu..hehehe...misti mu sumo tok pehe gapo die hok aku duk kecek ni..ni la bahaso kelate no ghoyak buwi..kalo mu pehe' baguh la..kalo tok pehe..ikuk suko mu la nok pehe lagu mano pun..ado aku kesoh...hahahaha...

** tetiba lak tercakap bahase ibunda..hakhakhak..padehal..aku xde la reti sgt..

4 comments:

  1. salam ..

    waahhh...haa ni baru betul org kelantan..kecek kelate..baru soho make budu neh...hikhik..

    ReplyDelete
  2. tersembur2 air lior dok membaca N3 dgn tajwid yg betull..huhuhu..seb baik paham..kalo x paham..siap ko dik, akak suruh translet kat c2..haha

    ReplyDelete
  3. hahaha....translate....utk kak ommy..no hal punyerlah..translate pun translate la..seb bek akak paham..huhuhu..selamat den..

    ReplyDelete